پیش از ترك صنعاء؛ گریفیتس به ناكامی تلاش هایش برای برقراری آتش بس دریمن اذعان كرد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن که به صنعاء سفر کرده بود، قبل از ترک این شهر به ناکامی تلاش هایش برای برقراری صلح در یمن اذعان کرد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن که به صنعاء سفر کرده بود، قبل از ترک این شهر سخنانی را در مورد تحولات یمن بیان نمود.
بر اساس این گزارش، گریفیتس ضمن اذعان به ناکامی تلاش هایش برای برقراری آتش بس در یمن، اظهار داشت: سازمان ملل تلاشهای فراوانی را برای برقراری آتش بس سراسری در یمن انجام داد اما این تلاش ها به ثمر ننشست.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: ما چندین بار با مقامات یمنی و سعودی در ریاض درباره طرح آتش بس رایزنی کردیم و حتی در مسقط هم این مسأله بررسی گردید، اما در نهایت به نتیجه ای نرسیدیم.
وی عنوان کرد: محروم کردن یمنی ها از امیدوار بودن به تمام شدن درد و رنج هایشان در آینده نزدیک ناعادلانه است. هیچ کسی نمی تواند بیشتر از من ناامید باشد. خواسته ما کاملاً مشخص است و آن، آخر جنگ است.
پیشتر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی اظهار داشت: عملیات نظامی اخیر نیروهای یمنی در جیزان در واکنش به جنایات عربستان سعودی انجام شد. این عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله اضافه کرد: نیروهای یمنی نشان دادند که بعد از ۷ سال از جنگ سعودی ضد یمن می توانند به تجاوزات آن پاسخ دهند.
القحوم در ادامه خاطرنشان کرد: قدرت نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن در مقایسه با ۷ سال قبل بیشتر از پیش افزایش پیدا کرده است. این واقعیتی است که دشمن سعودی نمی تواند آنرا نادیده بگیرد.
وی عنوان کرد: عربستان سعودی باید بداند که نیروهای یمنی گزینه های فراوانی برای پاسخگویی به جنایات آن در اختیار دارند. چندی قبل، اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، تصاویری از عملیات گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور جیزان منتشر نمود که طی آن نیروهای یمنی به سمت مرز حمله کرده و به عمق عربستان زده اند.
تصاویر مذکور، حمله غافلگیرانه به متجاوزان سعودی را به نمایش گذاشتند. در این تصاویر، عناصر متجاوز مشاهده شدند که به سرعت به داخل عمق عربستان گریختند. بعضی از آنها هم به هلاکت رسیده و تعدادی هم اسیر شدند. تصاویر پخش شده از انهدام ادوات و تجهیزات نظامی ارتش عربستان و تسلط نیروهای یمنی بر مواضع آنها حکایت دارد. در این تصاویر همینطور اجساد نظامیان کشته شده سعودی به نمایش درآمده است.
گزارش ها حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن در جریان عملیات بزرگ جیزان موفق شدند بیشتر از ۸۰ عنصر مزدور سعودی را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند. این درحالی است که دهها تَن از مزدوران هم به اسارت یمنی ها درآمدند.

منبع:

Tags: