در اعتراض به سیاست های كرونایی؛ مردم برزیل مقابل بولسونارو به خیابان ها آمدند

بهمن: هزاران تن از مردم در شهرهای مختلف برزیل به خیابان ها آمدند تا خشم خودرا از عملکرد دولت راستگرای بولسونارو در مهار کووید ۱۹ نشان دهند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، مردم برزیل با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا و در صورتیکه یکی از پرتلفات ترین ملت های جهان در نبرد با این ویروس بودند؛ بالاخره کاسه صبرشان لبریز شد و در اعتراض به سیاست های دولت راستگرای «ژایر بولسونارو» رییس جمهوری که آن اوایل، کووید را شبیه یک سرماخوردگی معمولی می دانست؛ به خیابان ها آمدند.
دست کم ۱۶ شهر در سراسر برزیل صحنه حضور جماعتی بود که با حمل پلاکاردهایی خواهان استعفای رییس جمهور و استیضاح او بودند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا که جان بیش از ۴۶۰ هزار برزیلی را گرفته، محبوبیت بولسونارو که به سبب شباهت هایش به دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، از وی با عنوان «ترامپ برزیل» یا «ترامپ استوایی» یاد می کنند؛ به شدت کاهش یافته است.
مردم او را از بابت سهل انگاری در مهار بیماری، کم اهمیت جلوه دادن مسائل بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و در نهایت بی اهمیت جلوه دادن واکسیناسیون، مقصر می دانند.
نارضایتی مردم از عملکرد رییس جمهور راستگرا، سبب قدرت گرفتن باردیگر احزاب چپ و میانه رو شده است تا آنجا که «لولا داسیلوا» رییس جمهور سابق از حزب کارگران برزیل در دیداری که اوایل ماه جاری میلادی با «فرناندو انریکه» رییس جمهور سابق از حزب میانه رو داشت؛ عزم خودرا برای ممانعت از پیروزی بولسونارو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین، نشان داد.

منبع: