پیام سفیر ایران در تاجیكستان به مناسبت روز بزرگداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی

به گزارش بهمن سفیر کشورمان در دوشنبه در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برای دو ملت شریف ایران و تاجیکستان سربلندی، آرامش، پیشرفت و نیکو احوالی آرزو کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، متن پیام محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بدین شرح است:
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
روز بیست و پنج اردیبهشت ماه (برابر با ۱۵ ماه می) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نام گذاری شده است.
حکیم فرزانه توس و اثر گرانمایه اش «شاهنامه» برای مردم ایران همانند هم زبانان تاجیکشان اثری ماندگار، گرامی و سزاوار احترام ابدی است.
شاهنامه، سند هویت ایران کهن از دیرپاترین تمدن های شناخته شده جهان است و شعر فاخر فردوسی پاسدار زبان پارسی و گنجینه ای ماندگار از آموزه های توحیدی و اخلاقی است که با نام خدا آغاز می شود و سرشار از مفاهیمی همانند دانش اندوزی، عدالت، دادگری، نیکوکاری و خردورزی است.
فردوسی در شاهنامه، فرهنگ و هنر ایران زمین و دین مداری، وطن دوستی و اخلاق مداری را به زیباترین وجه به تصویر کشید و از این منظر اثری بی نظیر خلق کرده است.
باعث افتخار است که پارسی زبانان، مفاخر ارزشمندی چون رودکی، سعدی، حافظ و مولوی و حکیمانی همچون فردوسی را طی قرن ها به جامعه بشریت عرضه داشته اند.
در این روز فرخنده برای دو ملت شریف ایران و تاجیکستان و همه مردمانی که زبان پارسی را پاس می دارند، سربلندی، آرامش، پیشرفت و نیکو احوالی آرزو دارم.

منبع: