سخنگوی جنبش حماس: دشمن صهیونیستی هویت فلسطینی قدس اشغالی را نشانه رفته است

به گزارش بهمن سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محکومیت گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، اظهار داشت: دشمن صهیونیستی با این اقدامات هویّت فلسطینی قدس اشغالی را نشانه رفته است.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اقدام صهیونیست ها در گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی سبب آواره شدن بیش از پیش فلسطینیان می شود. این مسأله را امروز در منطقه «الشیخ جراح» واقع در قدس اشغالی شاهد می باشیم.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه تصریح کرد: بدون شک اقدام صهیونیست ها در گسترش شهرک سازی ها در قدس اشغالی و خصوصاً الشیخ جراح، هویّت فلسطینیِ قدس اشغالی را نشانه رفته است.
پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور اطلاعیه ای به افزایش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی واکنش نشان داده بود.
در همین ارتباط، این جنبش اعلام نمود: افزایش شهرک سازی ها خصوصاً در منطقه «شیخ جراح» محکوم است. امروز مقابله با طرح های خصمانه رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی ها یک مسئولیت ملی است.
جنبش حماس در ادامه عموم فلسطینیان را به مقابله با طرح های خصمانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فراخواند و اظهار داشت که فلسطینیان توطئه های مقامات این رژیم را در نهایت خنثی خواهند کرد.
این جنبش همین طور از اتحادیه عرب و جامعه بین الملل نیز دعوت کرد با طرح های رژیم صهیونیستی در قدس شامل کوچاندن فلسطینیان و مصادره خانه ها و اراضی آنها مقابله کنند.
چندی پیش نیز خالد مشعل، رئیس حماس در خارج اظهار داشته بود: ملت ما و امت عربی و اسلامی در مقابل نبرد بزرگی قرار دارد که طی آن اشغالگران به دنبال یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی هستند.
خالد مشعل در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست که به یاری ساکنان قدس اشغالی بیایند و حمایت قوی از آنها به عمل آورند.
وی از ایستادگی قدسی ها در مقابل طرح های اشغالگران و اقدامات شهرک نشینان صهیونیست تمجید کرد و اضافه کرد: بدون قدس نه آینده ای برای ما وجود دارد و نه کشور و نه سرنوشتی.

منبع: