عرف در گفت و گو با بهمن: انتخابات ۲۸ خرداد ماه بطور قطع در موعد مقرر

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: دولت و وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارند و انتخابات طبق زمان بندی اعلام شده در ۲۸ خردادماه برگزار می گردد.
جمال عرف در گفتگو با ایسنا، درباره برخی گمانه زنی ها در خصوص به تعویق افتادن انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار نمود: با عنایت به روند قانونی زمان بندی انتخابات که مطابق قانون و با نظر مشترک ارکان اجرا و نظارت انتخابات، مورد توافق قرار گرفته است، کار انتخابات طبق برنامه پیش می رود و دریافت رأی در روز مقرر انجام می شود. در مقاطع مختلف دوران بعد از انقلاب اسلامی هم تحت هیچ شرایطی انتخابات به تعویق نیفتاده است. در این مرحله نیز، بطور قطع انتخابات به تعویق نمی افتد و در ۲۸ خرداد ماه برگزار می گردد.
ایشان در ادامه در مورد طرح برخی اظهارات ناظر بر تعویق انتخابات از جانب شماری عناصر سیاسی و رسانه ای اظهار داشت: این موارد، گمانه زنی شخصی است و دولت و وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارند و ما این را به صراحت اعلام می نماییم.
رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن اشاره به تشدید بیماری ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی برای برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: تاکید مستمر وزیر کشور، اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی در رابطه با انتخابات است که از قبل تنظیم شده و باید با دقت اجرایی شود. ما هم در حال بازبینی برنامه های خود بوده و خویش را برای وضعیت ها و سناریوهای مختلف آماده کرده ایم. البته امیدواریم با فروکش کردن موج چهارم بیماری در هفته های پیش رو و پیشگیری از ورود ویروس کرونای هندی به کشور، با موج جدیدی در خرداد ماه مواجه نشویم.
عرف با بیان اینکه قانون اساسی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک روز توجه دارد، اظهار داشت: ازاین رو انتخابات در یک روز برگزار می گردد اما همه پروتکلهای بهداشتی هم برای مردم و هم برای عوامل اجرایی با دقت عملیاتی و اجرا می شود. حدود ۷۰ هزار شعبه دریافت رای در محیط های امنی که فضای باز، سقف بلند و تهویه مناسب دارند در نظر گرفته می شود و البته به جهت اینکه عوامل اجرایی هم در معرض مبتلا شدن قرار نگیرند، مراقبت های لازم را انجام می دهیم.