نیكلاس مادورو: ونزوئلا دومین پرداخت به كواكس را انجام می دهد

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی با انتقاد مجدد از تحریم های آمریکا اعلام نمود که کاراکاس امروز دوشنبه دومین بخش از پرداخت های خود به کواکس برای دریافت واکسن کرونا را انجام می دهد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نمود که دولت این کشور امروز دوشنبه دومین بخش پرداختی به کواکس را برای دریافت ۱۱ میلیون دوز واکسن کرونا انجام می دهد.
کواکس، نهاد هماهنگ کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی است. بر طبق این گزارش، مادورو ضمن محکوم کردن تحریم های غیر قانونی اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا بعنوان مانعی در راه دستیابی به واکسن کووید -۱۹، از تأمین واکسن مورد نیاز شهروندان اطلاع داد.
وی در انتقاد از فشار حداکثری آمریکا اظهار داشت: واشنگتن با تهدید شرکتهای توزیع کننده واکسن به مجازات و تحریم، جنگ خود ضد ونزوئلا را تشدید کرده است.
مادورو همینطور از تکمیل پرداختی (۱۲۰ میلیون دلار) ۱۱ میلیون دوز واکسن در چارچوب برنامه «کواکس» زیر نظر سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد.
رئیس جمهور ونزوئلا، در انتقاد از احتکار واکسن توسط برخی کشورها اظهار داشت: ۸۷ درصد مجموع واکسن ها در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورها بوده و ۲۶ کشور حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده و هیچ چشم اندازی برای دسترسی به آن ندارند.

منبع: