در واكنش به غنی سازی ۶۰ درصدی؛ اولیانوف: ایران همیشه در گام های برجامی خود شفاف عمل كرده است

بهمن: نماینده روسیه در نهادهای بین المللی می گوید بجای مشکلات باید بر اجرای برجام تمرکز نماییم حال آنکه ایران در ارتباط با غنی سازی ۶۰ درصدی نیز مثل گام های دیگر شفاف عمل کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در ادامه واکنش ها به تصمیم ایران در خصوص شروع ۶۰ درصدی غنی سازی اورانیوم، در پیامی توئیتری نوشت: مثل همیشه، ایران درباره اقدامات انحرافی خود از برجام کاملاً شفاف است. ضرورتی ندارد که بگوییم از این تصمیم خشنود نیستیم حال آنکه عادت داریم به مسائل مهم تری بپردازیم. لازم است که بجای تمرکز بر مشکلات فعلی، به احیای برجام فکر نماییم. اگر موفق شویم، این مشکل و سایر مشکلات هم به زودی حل می شود.
اولیانوف پیش تر هم در واکنش اولیه به تصمیم ایران در خصوص شروع غنی سازی ۶۰ درصدی اظهار داشته بود: آن هایی که دست به اقدام خرابکارانه مقابل تاسیسات هسته ای در نطنز زدند احتمالاً به دنبال تضعیف روند احیای برجام بودند. آنها (خرابکاران) احتمال نتایج جانبی قابل توجه این اقدام را دست کم گرفتند.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، روز گذشته، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به وین سفر کرده است، از شروع غنی سازی ۶۰ درصدی آگاهی داد و گفت هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های لطمه دیده، اضافه می شود.
خرابکاری در قسمتی از تاسیسات سیستم برق سایت نطنز روز یکشنبه روی داد حال آنکه رژیم صهیونیستی که از احیای برجام نگران است، متهم ردیف اول در این حادثه عنوان می شود.

منبع: