در موضع گیری جانبدارانه؛ اتحادیه اروپا از حضور نظامی روسیه در مرز اوكراین نگران شد

بهمن: روسیه می گوید افزایش حضور نظامی در مرز با اوکراین ماهیت دفاعی دارد حال آنکه اتحادیه اروپا ترجیح می دهد اوضاع را طور دیگری توصیف کند.

به گزارش بهمن به نقل از گاردین، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، با ابراز نگرانی از اقدامات نظامی روسیه در مرز با این کشور، مدعی حمایت بی قید و شرط این نهاد از دولت کی یف شد.
وی همین طور گفت در جلسه ای که اواخر ماه میلادی جاری (آوریل) با وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارد؛ این مساله را به بحث و تبادل نظر خواهد گذاشت.
کی یف این هفته روسیه را به صف آرایی قوای خود در مرزهای شمالی و شرقی اوکراین و همین طور شبه جزیره کریمه متهم کرد.
این در حالی است که مسکو با ابراز نگرانی از بابت اقدامات تحریک آمیز کی یف که به تشدید تنش با جدایی طلبان در شرق اوکراین منجر شده است؛ اصرار کرد که افزایش حضور نظامی در مرز با کشور همسایه ماهیت دفاعی دارد و تهدیدی برای هیچکس نیست.
پیشتر هم وزرای خارجه فرانسه و آلمان در اطلاعیه ای مشترک از دولت کی یف حمایت کرده بودند.
این در حالی است که ناتو هم موضعی جانبدارانه در قبال مسائل اوکراین دارد حال آنکه مسکو هشدار داد حضور نظامی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی را در اوکراین برنمی تابد.
پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم اظهار داشته بود: هرگونه تلاش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه «دونباس» ممکنست به نابودی اوکراین ختم شود.

منبع: