به دنبال حوادث اخیر اردن؛ مصطفی الكاظمی تلفنی با عبدالله دوم گفتگو نمود

بهمن: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به دنبال حوادث اخیر در اردن و وقوع کودتا در این کشور، با عبدالله دوم بصورت تلفنی گفتگو نمود.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز دوشنبه بصورت تلفنی با «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفتگو نمود. نخست وزیر عراق در این تماس تلفنی بر موضع بغداد در خصوص پشتیبانی از امنیت و ثبات اردن تاکید کرده و آنرا مکمل امینت و ثبات عراق توصیف کرد.
پیش از این نیز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان بصورت تلفنی با پادشاه اردن دیدار کرده بود. اردن جمعه شب آبستن حوادث ناگهانی بود. شاهزاده «حمزه بن حسین» بزرگترین پسر «ملک حسین» به بهتان دسیسه چینی برای سرنگونی برادر ناتنی خود «عبدالله دوم» بازداشت شد.
دستگاه اطلاعاتی اردن همین طور بصورت شبانه حدود ۲۰ تَن دیگر را به بهتان «تهدید مقابل ثبات کشور» دستگیر کرد. در بین افراد بازداشت شده اسامی شخصیت هایی همچون «شریف حسن بن زائد» یکی از اعضای خاندان سلطنتی اردن به همراه «باسم عوض الله» یکی از نزدیکان ملک عبدالله که مدتی در سمت وزیر دارایی اردن فعالیت نموده است، به چشم می خورد.
مقامات اردنی بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین را تکذیب کردند اما او با انتشار یک فایل صوتی ادعای آنها را رد کرد و اظهار داشت: «من هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می برم. معتقدم که دولت حاکم یک دولت بی کفایت و فاسد است.

منبع: