دقایقی قبل؛ نخست وزیر عراق برای گفتگو با مقامات سعودی وارد عربستان شد

بهمن: منابع عراقی اعلام نمودند که نخست وزیر این کشور در راس هیاتی وارد عربستان شد.

به گزارش بهمن به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در راس هیاتی وارد عربستان شد.
وی در جریان این سفر روابط دوجانبه میان عربستان و عراق را مورد رایزنی قرار خواهد داد و با مسئولان سعودی همکاری مشترک میان بغداد و ریاض را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.
این درحالی است که پیش از آن، عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان سعودی در عراق اظهار داشته بود: سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان که مقرر است چهارشنبه صورت گیرد، سفر مهمی است و در زمان مهمی نیز انجام می شود. در این دیدار شماری از مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی بررسی می شود و تعدادی توافقنامه در زمینه های مختلف امضا خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت روابط میان دو کشور اضافه کرد: در صدد افزایش گذرگاههای مرزی با عراق هستیم و گذرگاه عرعر بصورت شبانه روزی در حال استفاده است.
این مقام سعودی درباره اهدای ورزشگاه به عراق توسط ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی نیز اظهار داشته بود: جلسات مداوم برای تکمیل مراحل اجرای این پروژه ادامه دارد. در مورد شورای هماهنگی بین دو طرف، جلسات ادامه دارد و به زودی جلسه مهمی بین تاجران دو کشور انجام خواهد شد.
روز پنج شنبه گذشته مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در یک تماس ویدئویی با یکدیگر گفتگو کردند که طی آن از الکاظمی برای سفر به عربستان دعوت رسمی به عمل آمد.

منبع: