گمانه زنی یك رسانه عربی از اهداف سفر وزیر خارجه عراق به ایران

یک پایگاه خبری عرب زبان در گزارشی با اشاره به اهداف سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران کوشش کرد تا بین سفر وزیرخارجه عراق به تهران و سفر چند روز گذشته وی به ریاض ارتباط برقرار کند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، پایگاه خبری عربی ۲۱ با اشاره به سفر روز گذشته فؤاد حسین وزیر خارجه عراق به ایران نوشت: این سفر پس از گذشت ۵ روز از مذاکرات وزیر خارجه عراق در ریاض با مقامات سعودی و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد.
«فاضل البدرانی» تحلیلگر سیاسی عراقی در این خصوص اظهار داشت: نشانه های زیادی وجود دارد که بیان کننده آنست که عراق نقش یک میانجیگر را در این برهه زمانی ایفا می کند خصوصاً آنکه سفر وزیر خارجه عراق به ایران پس از سفر وی به عربستان صورت می گیرد.
وی اشاره کرد: سفر فؤاد حسین به ایران ۲ پیام دارد؛ بهبود روابط میان عربستان و ایران که شانس تحقق چنین هدفی ضعیف است و هم چنین پیامی که در سایه تحولات امنیتی اخیر در عراق ارسال می شود.
عدنان السراج یک تحلیلگر عراقی دیگر نیز در این خصوص اظهار داشت: عراق به دنبال آرام کردن اوضاع میان ایران و آمریکا در سایه تمایل بغداد برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای است.
وی اشاره کرد: در این صورت عراق دیگر برای افزایش سطح تبادلات تجاری و سیاسی و امنیتی با ایران در مضیقه نخواهد بود.
روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در جریان دیدار با همتای عراقی خود در تهران، اقدام خطرناک آمریکا در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم نمود و این حملات غیر قانونی را نقض حاکمیت این کشور قلمداد کرد.