پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳و۲۴ بهمن ایسنا

بهمن: حمایت مجلس از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین/ تاکید رییسی بر پیگیری دائم پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی/ واکنش معزی به شعار توهین آمیز برخی مقابل رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن/ درس روحانی به مسئولان/ تاکید بر توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.
مجلس از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین حمایت می کند
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، پیام های جداگانه رئیس مجلس شورای اسلامی به لی جان شو، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی و وانگ یانگ، رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق چین به مناسبت فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.
محمد باقر قالیباف در این پیام های بر حمایت مجلس از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین اصرار کرد.
پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی باید همیشه در دستور کار باشد
تاکید رئیس قوه قضائیه بر پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی هم از دیگر اخبار پربازدید بود.
آیت الله رئیسی ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به عراق اظهار داشت: در مورد پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس تصمیم گرفته شد کارگروهی که توسط دستگاه قضایی عراق در این میدان فعالند و کارگروهی که ما در ایران تشکیل دادیم همکاری نزدیک تری داشته باشند و این مساله پیگیری جدی شود.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: به هیچ عنوان نباید پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی مشمول مرور زمان شود بلکه باید همیشه در دستور کار باشد.
بایدن تا به امروز برای رفع تحریم ها مقابل تهران کاری نکرده است
تحلیل سفیر ایران در اسپانیا از اقدامات بایدن در ارتباط با برجام هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
حسن قشقاوی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی«لاراسون» اظهار داشت: درست است که از زمان ورود جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده زمان زیادی نگذشته است، اما در عین حال این نیز واقعیت دارد که بایدن تا به امروز برای رفع تحریم های غیرقانونی و یکجانبه مقابل ایران مطلقا کاری نکرده است.
فعلا اقدامات احتمالی روی میز را علنی نمی کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم مواضع دولت این کشور را درباره روند بازگشت به برجام بیان کرد.
ند پرایس در این زمینه اظهار داشت: ما اساسا اظهارات ایران را شنیده ایم. فکر می کنم چیزی که در این زمینه خواهم گفت این است که موضع ما اجتناب از وسوسه شدن برای مذاکره علنی است. ما حداقل در موقعیت فعلی اقداماتی که ممکنست روی میز باشند را علنی نخواهیم کرد. یکی از دلایلی که با متحدانمان و اعضای کنگره رایزنی می نماییم این است که باردیگر اطمینان بیابیم برنامه کارهایمان منظم است و آن زمانی که احساس نماییم نگاهی متناظر با چیزی داریم که چالش مهمی غیر قابل انکار است، وارد تعامل با ایران خواهیم شد.
اخبار دیگر در رابطه با برجام را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
اگر ایران به تعهداتش بازگردد، آمریکا نیز همان کار را خواهد کرد
گفت وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباب برجام
مسقط آماده کمک برای نجات برجام است
برای اتخاذ تصمیم درباره برجام توپ در زمین آمریکاست
دولت بایدن به برجام پایبند باشد
بایدن از سیاست ترامپ بازگردد/ نیازی ندارد ما قدم اول را برداریم
دنبال تنش زدایی بوسیله پشتیبانی از برجام هستیم
آمریکا تضمین دهد که باز توافق را نقض نخواهد کرد
هنوز حسن نیتی در دولت جدید آمریکا ندیده ایم
فعلا اقدامات احتمالی روی میز را علنی نمی کنیم
آمریکا باید ضمن بازگشت به برجام حسن نیت خودرا نشان دهد
***
چهره های سیاسی خودرا در معرض راستی آزمایی برای حضور در انتخابات قرار داده اند
تحلیل یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ هم از پرمخاطب ها بود.
اسماعیل حسین زهی اشاره کرد: برای مشارکت بالای مردم در انتخابات و افزایش نشاط سیاسی باید چهره های شناخته شده که کارنامه قابل قبولی دارند وارد عرصه رقابت ها شده و از همه طیف ها و جریانات در انتخابات حضور داشته باشند.
دو نگرش و تحلیل نیروهای انقلاب درباره انتخابات
خبر بعدی، توضیحات حمیدرضا ترقی درباره دو نگرش نیروهای انقلاب در زمینه انتخابات بود.
این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: نگرش اول این است که از وحدت جریان ها و تشکل ها و ائتلاف ها به مصداق واحد برسیم و دیدگاه دوم این است بوسیله فردی که مورد اتفاق نظر همه است، به وحدت برسیم.
تصویری زشت و شرم آور که سزاوار ۲۲ بهمن نبود
واکنش معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور به شعار توهین آمیز برخی مقابل رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پربازدیدترین خبر روز پنج شنبه بود.
علیرضا معزی در رشته توییتی با اعلان اینکه هتاکی به رئیس جمهور به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره دینی می انجامد، نوشت: این تصویر زشت و شرم آور، سزاوار ۲۲ بهمن نبود، تحمل این جفا به جمهوری اسلامی، به ارزش های مردم سالارش و به درونمایه های اخلاقی اش در هر روزی جز ۲۲ بهمن، سهل تر از این بود. رخداد امروز هشدار بزرگی است که انتقام از صندوق، نه فقط انتقام از یک فرد یا جریان، که انتقام از آینده است.
خبرهای دیگر دراین زمینه را در لینک های زیر بخوانید.
رفتارهای مجرمانه نسبت به منتخب ملت ریشه در تعلیق تبعیض آمیز اجرای مجازات در موارد مشابه دارد
توهین به رئیس جمهور اقدامی ضدملی و مجرمانه است
هشدار آشنا
بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت توهین به رئیس جمهور
***
توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰
خبر بعدی، نامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.
حمیدرضا حاجی بابایی خطاب به محمدباقر نوبخت با تاکید بر ضرورت توجه به برخی کاستی ها در بودجه ۱۴۰۰ خواهان تبیین همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری شد.
درسی که روحانی به مسئولان داد؛ طلب عفو
“انگار زمستان، فصل عذرخواهی رئیس جمهور از مردم است. زمستانی که نهایتا خواهد رفت و روسیاهی آن بر چهره آنها که در سخت ترین روزهای کشور، با دشمنان ایران هم داستان شدند و بیشترین فشار را به ملت ایران وارد کردند، باقی خواهد ماند. زمستانی سه ساله که بگفته حسن روحانی، یخ های آن کم کم در حال آب شدن است.”
آنچه خواندید قسمتی از گزارش ایسنا به دنبال عذرخواهی رئیس جمهور از مردم بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
جزئیاتی از ارسال نامه رهبری به پوتین
جزییاتی از نامه رهبری به پوتین از زبان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل هم از پرمخاطب ها بود.
امیرعبداللهیان اظهار داشت: طرف های منطقه ای جمهوری اسلامی باید این را بدانند که تحولات کاخ سفید رابطه راهبردی ما را نمی تواند تحت تأثیر قرار بدهد. این مقطع زمانی به شکلی بود که از طرف رهبر انقلاب ضرورتی احساس شد در خصوص اینکه پیامی به کشور روسیه منتقل کنند؛ پیامی راهبردی که با درک از شرایط جدید بین المللی تنظیم شده بود.

منبع: