وزیر اسبق نفت: راه مقابله با تحریم را یافته ایم

ایلام وزیر اسبق نفت اظهار داشت: تنها راه عبور و رسیدن به قله پیشرفت این است که در مقابل تحریم ها بایستیم و هرچند تحریم ظلمی بزرگ از جانب آمریکایی ها بر مردم ایران است، اما ما راه نفوذ و مقابله با تحریم را یافته ایم.
“رستم قاسمی” وزیر نفت دولت دهم و مشاور عالی اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ایلام با وجود ظرفیت های نفت و گاز می تواند در حوزه بالادستی نفت و پتروشیمی به قطب نفتی کشور تبدیل گردد.
وی اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی قرارگاه خاتم به بازسازی و سازندگی کشور پرداخت و در زمینه ساخت سد، کارخانه ها و غیره حضور فعال داشت.
مشاور عالی اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران اظهار نمود: در دولت دهم اقدامات مهمی در وزارت نفت انجام شد و این امر بزرگ حاصل تلاش خانواده بزرگ این وزارت است.
قاسمی افزود: باوجود تحریم های آمریکا کشور در سالهای ۹۰_۹۱ به بالاترین توسعه نفت دست یافت که این مساله بالاترین دستاورد دولت وقت بود.
وزیر نفت دولت دهم اظهار داشت: اقتصادی کشور امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد، بدین سبب باید توانمندیهای داخلی با اولویت ظرفیت موجود مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: یکی از مولفه های مهم روی میز برای مذاکره با دنیا داشتن سرمایه اجتماعی که همان مردم است می باشد و باید این مساله تقویت شود.
مشاور عالی اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: تا حالا شخص از اصولگرایان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ بطور رسمی اعلام آمادگی نکرده است، در صورت انتخاب اساسا معرفی می شود.
وزیراسبق نفت با اعلان اینکه ایلام می تواند در آینده به یکی از قطب های نفتی کشور تبدیل گردد اظهار داشت: چنگوله که یک میدان بزرگ نفتی است، نقش بسیار مهمی در این استان بمنظور اشتغال خواهد داشت و امید است باتوسعه میادین نفتی قسمتی از صنایع نفتی کشور در ایلام مستقر شود.
وی اضافه کرد: این استان آینده ای روشن را در پیش رو دارد؛ همین طور وجود مرز بین ایلام و عراق در توسعه استان و حتی صادرات کشور موثر خواهد بود.
قاسمی اظهار داشت: بعد از انقلاب، دستاوردهای بزرگی به خصوص در ایلام انجام گرفت؛ استان ایلام در دفاع از این کشور به خوبی نقش خودرا ایفا کرد بطوریکه بخش عظیمی از فداکاری های جنگ توسط مردم ایلام رقم خورد.
قاسمی با اشاره به اینکه تنها راه عبور و رسیدن به قله پیشرفت این است که در مقابل تحریم ها بایستیم، افزود: بااینکه تحریم ظلمی بزرگ از جانب آمریکایی ها بر مردم ایران است؛ اما ما راه نفوذ و مقابله با تحریم را یافته ایم، به قول رهبر انقلاب اگر تحریم ها رفع گردد خوب است اما آمریکا ثابت کرده که هیچ وقت به قول هایش پایبند نیست.
وی با اعلان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیستم، اظهار داشت: هنوز آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان برای حضور در این انتخابات معلوم نیست.