در دیدار با معاون نخست وزیر آذربایجان ظریف اعلام نمود: آمادگی ایران برای ورود به حوزه بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان

به گزارش بهمن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش در باکو با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که عهده دار مسئولیت طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور هم می باشد، آخرین تحولات روابط در حوزه اقتصادی و دیگر همکاریهای مهم فی درخلال دو کشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
ظریف در این دیدار با قدردانی از جایگاه ویژه شاهین مصطفی یف و تلاش وی در تحقق همکاریهای دو کشور بخصوص با عنایت به دستاوردهای نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی که طی هفته گذشته در تهران برگزار شد، آمادگی کشورمان در ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده خصوصا در ابعاد انرژی، فنی- مهندسی، کشاورزی، مین روبی و تعمیر مساجد و اماکن تاریخی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.
شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با قدردانی از مواضع کشورمان در مورد بحران قره باغ به برنامه های پیش روی دولت جمهوری آذربایجان جهت استفاده از ظرفیت های در ارتباط با مناطق آزاد شده در برقراری ثبات و توسعه اشاره و برخی طرح های اقتصادی، ترانزیتی و حمل و نقل در منطقه را شرح داد.
او همینطور دستاوردهای چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی در زمینه همکاریهای دو کشور در حوزه های مین زدایی، استفاده از شرکتهای ایرانی برای بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری در حوزه کشاورزی، بازسازی اماکن مذهبی و فرهنگی، حمل و نقل و لجستیک، راه آهن، ساخت پل و عرضه تسهیلات برای حمل بار از مبدا کشورمان و بدون احتیاج به تخلیه در گمرکات جمهوری آذربایجان، توضیحاتی عرضه کرد.