در هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار كشور مطرح شد نظام مسائل در حوزه اقتصاد باید باتوجه به مبانی و مكتب اسلامی احصا شود

هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با همکاری مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام و سازمان بسیج دانشجویی اجرا شد.
به گزارش بهمن به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با موضوع ″نظام مسائل عرصه اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی نظام″ با سخنرانی دکتر حسین صمصامی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست اسبق وزارت اقتصاد و دبیری دکتر مهدی مقدسی مدیر کل حقوقی مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام، انجام شد.
در این جلسه که با حضور مسئولین، اساتید و تعدادی از نخبگان و دانشجویان انجام شد صمصامی گفت: یکی از اشکالات بزرگ این است که نه فقط تفکر غربی در جامعه حاکم است، بلکه مدل عملکرد ما در اقتصاد هم به تقلید از غرب است. علت موفقیت و پیشرفت غربی ها در زمینه های اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب برای اجرائی شدن اهداف بوسیله فرهنگ عمومی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: از گذشته تا کنون موضوع اصلی انقلاب، حاکمیت اسلام در جامعه ایران است و اگر ما در زمینه نظامی موفق هستیم به سبب نهاد سازی صحیحی است که بعد از انقلاب انجام شده است.
ایشان سپس اشاره کرد: نگاه غرب به انسان مادی گرایی و تجربه گرایی است که این تفکر زیربنای سکولاریسم و لائیسم است که مبانی وحیانی را کاملا ندیده می گیرند، در همین راستا فرق اقتصاد ما با غربی ها در این است که منافع شخصی نباید در تعارض با منافع اجتماعی و جمعی باشد.
سرپرست اسبق وزارت اقتصاد اشاره کرد: یکی از حربه های دشمن مقابل ایران موضوع ارز است تا مردم مقابل نظام برگردند و حفظ ارزش پول ملی هم موضوعی است که بارها توسط مقام معظم رهبری تاکید گردیده است و این مساله مهم هم از سمت مجلس و هم از سمت دولت مورد غفلت واقع شده است.
صمصامی اضافه کرد: مهمست که نظام مسائل ما در حوزه اقتصادی باتوجه به مبانی و مکتب اسلامی در قالب یک چهارچوب احصا شود.
وی اشاره کرد: شرط اصلاح نظام مالیاتی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی و اصلاح نظام بانکی است. اولویت های اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی، ایجاد پایگاه های اطلاعاتی، عدم جذاب کردن سفته بازی ها و کشف پایه های مالیاتی است.

منبع: