سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریكا تحریم های ضدایرانی را یكجانبه احیا كرد

به گزارش بهمن سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام نمود: آمریکا تحریم های ضدایرانی را یکجانبه احیا کرد؛ این کشور از محل برگزاری سازمان ملل سوء استفاده می نماید.

به گزارش بهمن به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود خطاب به خبرنگاران اعلام نمود: این ایالات متحده است که بزرگترین عامل بی ثبات کننده بوده و صلح و امنیت جهانی را تهدید و همکاری چندجانبه را تضعیف می کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اظهار داشت: این کشور با تداوم گسترده یک جانبه گرایی آشکارا از معاهدات و سازمان ها کناره گیری می کند و خودسرانه به تهدید به تحریم متوسل می شود. آمریکا تا حالا از ۱۰ کنوانسیون و سازمان بین المللی خارج شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: ایالات متحده بطور یکجانبه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد مقابل ایران را احیا کرد و از محل برگزاری سازمان ملل برای بدنام کردن آشکار سایر کشورها سو استفاده کرد که مخالفت گسترده جامعه جهانی را به دنبال داشت. چنین رفتارهایی همکاری بین المللی در زمینه های مختلف، نظم و ساز و کار بین المللی موجود و صلح، ثبات و امنیت جهانی را به شدت زیر پرسش می برد.
این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.
واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود مقابل تهران که برمبنای توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

منبع: