بررسی لایحه موافقتنامه ارتباط بین المللی راه آهن ایران و افغانستان در كمیسیون عمران

به گزارش بهمن سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان در مورد ارتباط بین المللی راه آهن در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.
سید البرز حسینی در گفتگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون لایحه موافقت نامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان در مورد ارتباط بین المللی راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت ماده واحده آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
ایشان در ادامه اظهار نمود: بر طبق این لایحه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان به علت وجود روابط دوستانه و حسن همجواری از حیث خطوط ارتباطی بین المللی هم به تفاهم رسیدند تا در حوزه تبادل کالایی و مسافر از ظرفیت های هر دو کشور استفاده گردد. این توافقنامه شرایطی را ایجاد خواهد نمود که دو کشور از ظرفیت باری و مسافری یک دیگر در حوزه حمل و نقل بین المللی هم استفاده بهینه را ببرند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه هم لایحه مشارکت عمومی_خصوصی که بررسی آن از چندی قبل در کمیسیون شروع شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از اهداف این لایحه ساماندهی و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوص در بحث اجرای پروژه های عمرانی است. بررسی این لایحه در کمیسیون ادامه دارد.

منبع: