در مخالفت با تهدیدهای آمریكا؛ برلین: كنار گذاشتن نورد استریم-۲ خودكشی محض است

نماینده پارلمان آلمان امروز در سخنانی کنارگذاشتن پروژه نورد استریم -۲ برای انتقال گاز روسیه به کشورش را در وضعیت کنونی خودکُشی توصیف کرد.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «والدمار هردت» (Waldemar Herdt) نماینده پارلمان آلمان امروز یکشنبه در سخنانی احتمال کنارگذاشتن پروژه «نورد استریم -۲» برای انتقال گاز روسیه را در وضعیت بسته شدن تدریجی نیروگاه های هسته ای در آلمان خودکُشی توصیف کرد.
نماینده پارلمان آلمان در این زمینه اظهار داشت: رها کردن پروژه نورد استریم -۲ خودکشی محض است. کمبود انرژی بسیار شدید می باشد. حتی این پروژه هم نیازهای انرژی آلمان را پوشش نخواهد داد. این کاملاً احمقانه و مزخرف است (که نورد استریم -۲ را رها کنیم).
گفتنی است که مجری اصلی پروژه گازی نورد استریم ۲ شرکت «گاز پروم» غول انرژی روسیه است؛ اما نیمی از هزینه آنرا ۵ شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.
شرکت گاز پروم اخیراً روند راه اندازی خط لوله نورد استریم -۲ را بعد از یک سال توقف به سبب تحریم های آمریکا از سر گرفته است.
نشریات غربی گزارش داده اند که جو بایدن رئیس جمهور احتمالیِ آمریکا نیز همچون دونالد ترامپ با راه اندازی خط لوله نورد استریم -۲ مخالف است و بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می کنند، برای توقف این پروژه عظیم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.