فرهنگی در جمع خبرنگاران: مجلس مصوبه ای برای ستاندن مالیات از تراكنش های مالیاتی نداشته است

بهمن: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اصرار کرد که مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای درباره ستاندن مالیات از تراکنش های بانکی نداشته است و این مساله فقط دیدگاه و اظهارنظر بعضی از نمایندگان است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری اظهار نمود: بارها گفته شده که دیدگاه ها و پیشنهادات نمایندگان و حتی گزارشات کمیسیون ها پیش از تصویب در صحن نباید بعنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی تلقی شود.
وی افزود: مطلبی در فضای مجازی در رسانه های مختلف و حتی برخی از رسانه های مکتوب منعکس شده که گویی مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که از تراکنش های بانکی مالیات گرفته شود چنین چیزی در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی باردیگر اشاره کرد: طرح دیدگاه ها و نظرات در مجلس چه در قالب اظهارنظر و چه مصوبات و کمیسیون و یا مذاکرات در صحن علنی تا وقتی که تصویب نشده است فقط اعلام نظر شخصی شمرده می شود البته که قانون اساسی اعلام دیدگاه ها را به رسمیت شناخته و همه نمایندگان می خواهند دیدگاهشان را بیان کنند. وقتی موضوعی در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید و به تصویب شورای نگهبان رسید آن موقع اجرائی می شود پس باردیگر تاکید می کنم که مجلس مصوبه ای درباره ستاندن مالیات از تراکنش های بانکی نداشته است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، روز گذشته حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اصرار کرد که ستاندن مالیات یک در هزار از تراکنش های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان فقط یک ایده است.

منبع: