وزیر امور خارجه عربستان: آمریكا قبل از مذاكره با ایران با ما مشورت كند

بهمن: وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواهان رایزنی آمریکا با این کشور و دیگر کشورهای خلیج فارس قبل از آغاز مذاکرات با ایران شد.
به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت و گویی با این خبرگزاری موضع این کشور را درباره تعامل جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا با ایران خصوصاً در رسیده به هرگونه توافق تشریح نمود. او اظهار داشت که در صورت از سرگیری روند مذاکره آمریکا با ایران، باید در این زمینه با کشورهای حاشیه خلیج فارس مذاکره شود و ادعا نمود که این تنها راه دست یافتن به توافقی با دوام است.
بن فرحان اظهار نمود: اول از همه انتظار داریم که کاملا با ما مشورت شود و ما و دیگر دوستانمان در منطقه کاملا در جریان آنچه در مذاکرات با ایران اتفاق می افتد باشیم.
بر طبق این گزارش، اظهارات وزیر خارجه سعودی به دنبال این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هستهای از آن خارج شد و تحریم های مختلفی را نیز بعد از آن بر ایران اعمال کرد و حال جو بایدن گفته است که تمایل دارد در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» به توافق هسته ای بازگردد.
ایران حدود یک سال و نیم پیش به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و عدم پایبندی شرکای اروپایی برجام به تعهداتشان اعلام نمود که برخی تعهدات داوطلبانه اش در برجام را می کاهد.

منبع: