واكنش یك مقام صهیونیست به ترور شهید فخری زاده و احتمال بازگشت بایدن به برجام

یک مقام صهیونیستی با طفره رفتن از تکذیب یا تایید ترور شهید فخری زاده از جانب این رژیم، این اقدام را یک گام رو به عقب برای ایران در جهت آن چه دنبال کردن فعالیتهای تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک ایران می خواند، نامید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در حالیکه مقامات ایران همواره تاکید داشته و دارند که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی کشورمان قرار ندارد، جرمی ایسیچاروف، سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان در گفت وگویی با دویچه وله درمورد احتمال بازگشت بایدن به برجام اظهار داشت: مهم ترین بخش این است که حرف روز پنج شنبه بایدن را به یادآوریم که اصل مطلب متوقف کردن ایران از دسترسی به سلاح هسته ای بود و این هدف ما بوده است. این همیشه هدف آلمان و ۱+۵ و توافق هسته ای بوده است.
در حالی که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپایی ها به تعهدات برجامی شان مبادرت به کاهش تعهدات برجامی اش نمود، وی با طرح ادعای نقض برجام توسط ایران اظهار داشت: مشاهده شده که توافق هسته ای حفره هایی دارد که باید به آنها رسیدگی شود و افزود که اقدامات اتخاد شده توسط ایران برای آن چه بی ثبات کردن خاورمیانه، تداوم برنامه موشکی و نقض واضح مفاد توافق هسته ای می خواند، به ما این اطمینان را نمی دهد که توافق در حال اجرا باشد.
وی افزود: ما به دیپلماسی موثری برای پیشگیری از دسترسی ایران به توافق هسته ای نیاز داریم. این بسیار به مشورت هایی که در هفته ها و ماه های آتی صورت می گیرد بستگی دارد تا سیاست موثر و روشنی ایجاد شود تا این هدف را محقق کند.

منبع: