وزیر كار اسبق لبنان : شهید سلیمانی به یك قهرمان جهانی تبدیل شد

وزیر كار اسبق لبنان در سخنانی در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تاكید كرد: شهید سلیمانی از یك قهرمان ملی به یك قهرمان جهانی تبدیل شد؛ او خدمات بهادار ای را به محور مقاومت ارائه نمود.

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: حدود یک ماه تا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باقی مانده است؛ یک ژنرال نظامی اما با ترکیبی از خاصیت های اخلاقی و اجتماعی که هم در سطح ملی و هم عرصه جهانی علاوه بر تمجید دوستداران، تحسین بعضی از دشمنان را نیز به همراه داشت.
او با دستور رئیس جمهور دولتی ترور شد که خودرا مدعی مبارزه با تروریسم می داند. دولتی که داعش و نسخه های قدیمی تر القاعده و طالبان را در بازه های مختلف زمانی برای توجیه حضور نظامی و نیز فراهم کردن زمینه نفوذ سیاسی و اقتصادی خود فراهم نمود. البته نباید ظرفیت تفکر تکفیری و وهابی و حمایت های مالی سعودی و برخی کشورهای عربی را نادیده گرفت.
حاج قاسم را می توان امروز یک مکتب دانست که پیروانش بر طبق نفرت از داعش و پشتیبانی از ملتهای منطقه و دشمنان او باایستادن در کنار داعش و تروریسم متمایز می شوند. او هم در میدان و هم سیاست و فراتر از آن در کارهای مذهبی و اجتماعی حضور داشت. در حوادث سیل ایران گرفته تا رویدادهای اجتماعی کشورهای منطقه تا خط مقدم جنگ موثر بود.
شهید سلیمانی به بالاترین درجه و مقامی که مَردان یک سرزمین ممکنست به آن برسند، دست پیدا کرد و آن، مقام شهادت بود به مناسبت نزدیک بودن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، خبرگزاری مهر گفتگویی را با «طراد حماده» وزیر کار اسبق لبنان ترتیب داده است. وی در جریان این گفتگو تاکید کرد: این مَردان هستند که تاریخ خودرا می سازند؛ مَردانی که خط و مشی و سیره آنها از سیره سرزمین شان جدا نیست. در این میان، شهدا کسانی هستند که خداوند متعال آنها را برگزیده است؛ آنها را برگزیده است تا به مقام رفیع شهادت نائل شوند و این بالاترین مقام و مرتبه است.
وزیر کار اسبق لبنان در ادامه اشاره کرد: حاج قاسم سلیمانی نیز همچون این شهدا شمرده می شود که باید ابعاد مختلف شخصیت وی و نیز جایگاه والایش در جهاد و نقشش در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درک کرد. او از امت و از صلح دفاع کرد. او از مستضعفین دفاع کرد. جمهوری اسلامی ایران بعد از موفقیت انقلاب خود به رهبری امام خمینی (ره) مرحله جدیدی را رقم زد و با قدرت وارد تحولات جهانی شد.
وی همین طور گفت: در این میان، شهید حاج قاسم سلیمانی همچون فرزندان این انقلاب و از شیرمردان و رهبرانی بود که در مراحل مختلف در راه جهاد گام برداشت. او شاگرد امام خمینی (ره) بود. او عاشق ولایت فقیه بود. او از عاشقان امام مهدی (عج) بود. وی از حامیان مسأله فلسطین نیز بود.
سردار سلیمانی از مقاومت در فلسطین و یمن تا بحرین و عراق و… حمایت به عمل آورد و خدمات بهادار ای را به محور مقاومت ارائه نمود. حماده همین طور افزود: امام خمینی (ره) مسأله فلسطین را مسأله اول جهان اسلام می دانستند و صراحتاً تاکید می کردند که بر هر مسلمانی در هر نقطه ای از جهان واجب است که از مسأله فلسطین حمایت به عمل آورد. جمهوری اسلامی ایران نگاه و نگرش راهبردی به مسأله فلسطین داشت. بنا بر این است که ایشان آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را بعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند. ایشان نیروی قدس را در ساختار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل دادند و ماموریت مبارزه با استکبار را به آن سپردند.
وزیر کار اسبق لبنان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی ماموریت هایی را که در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به او سپرده شده بود، انجام داد. او یک فرمانده محبوب بود و در میادین نبرد، شجاعت و دلاوری از خود نشان می داد. او مغز متفکر استراتژی جنگ بود؛ کسی که در تحقق پیروزی ها ید طولایی داشت و می دانست که چگونه می شود شکست را به دشمن تحمیل کرد.
وی همین طور تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی یکی از حلقه های فرماندهی جنگ ۳۳ روزه مقابل حزب الله لبنان بود. آیت الله خامنه ای (دام ظله) چنین مأموریتی را به او سپرده بودند. او یک مجاهد در راه خدا بود و خدمات بسیاری را به مسأله فلسطین ارائه نمود. افزون بر این، حاج قاسم سلیمانی حمایت های فراوانی را از مقاومت در یمن به عمل آورد. او یمنی ها را در مراحل مختلف جنگ و نبرد همراهی کرد و از آنها الگوهایی برای مقاومت در مقابل دشمنان ساخت.
شهید سلیمانی که مأمور مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق بود در نهایت با شهادتش از یک قهرمان ملی به یک قهرمان جهانی تبدیل شد وزیر کار اسبق لبنان در ادامه تاکید کرد: وی در سوریه نیز در مقابل تروریسم صف آرایی کرد و از مقاومت دفاع کرد. وی در سوریه از حرم مطهر حضرت زینب (س) قهرمان کربلا دفاع کرد.
حماده اشاره کرد: در بحرین هم حاج قاسم سلیمانی از مجاهدین حمایت به عمل آورد و در اراضی قطیف و الاحساء و… نیز در کنار مظلومان و مستضعفین ایستاد.
وی همین طور اشاره کرد: او درحالی که برای یاری مقاومت به سرزمین عراق فرستاده شده بود و ماموریت داشت تا بار دیگر دوشادوش برادرانش در حشد شعبی در مقابل تروریسمِ تکفیری بایستد، به شهادت رسید.
حماده در آخر نیز اظهار داشت: این شهادت در کنار دوست و همراه همیشگی اش شهید ابومهدی المهندس صورت گرفت. اینجا بود که حاج قاسم سلیمانی از یک قهرمان ملیِ محبوب و شجاع به یک قهرمان جهانیِ حامی عدالت و آزادی و مقاومت تبدیل شد. آری؛ او به راستی یک عاشقِ علوی بود؛ کسی که خط مشی مهدوی را برگزید.