مراسم بهره برداری از ۱۳ پروژه در حوزه حمل و نقل روحانی: دولت خبیث آمریكا سبب شد كه نوسازی ناوگان حمل و نقل كند شود

به گزارش بهمن رئیس جهور اظهار داشت: خباثت دولت آمریكا سبب شد نوسازی ناوگان حمل و نقل كشور كند شود. دولت آمریكا تلاش زیادی كرد راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نكند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بامداد امروز در مراسم افتتاح پروژه های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه برای صنعت حمل و نقل اهمیت زیادی دارد، اظهار نمود: حمل و نقل یکی از ابزارهای جهش تولید است. اگر حمل و نقل نباشد تولید، توزیع، مصرف، صادرات و واردات گرفتار مشکل می شود. حمل و نقل یکی از ارکان بسیار مهم برای توسعه و تولید و ارتباط با جهان بوده که در زمینه گردشگری هم نقش بسیار اساسی دارد. در آینده واکسن و داروی کرونا تولید می شود و در آن شرایط گردشگری برای ما اهمیت زیادی می یابد.
روحانی با اشاره به ژئوپولتیک ایران اشاره کرد: ایران برای اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد. ایران است که می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به آسیای مرکزی، روسیه و اروپای شمالی و همین طور شرق و غرب منطقه را به هم متصل کند. راه آهن خواف – هرات هفته آتی افتتاح می شود و پروژه های دیگری هم دراین زمینه در دست اجرا است.
روحانی افزود: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب برای اقتصاد و سیاست خارجی ما مهمست اما یکی از شقاوت ها و توطئه های آمریکا این بوده که راه های ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. دراین زمینه هم تلاش زیادی کردند اما موفقیت زیادی به دست نیاوردند. هم اکنون روزانه ۱۴ هزار پرواز از آسمان ایران انجام می شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه پروژه هایی که امروز راه اندازی شد ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد اشاره کرد: این پروژه ها برای محیط زیست، حمل و نقل و سلامت مردم اهمیت دارد. برای اینکه ایجاد بزرگراه موجب تامین سلامت مردم و صرفه جویی در وقت می شود.
روحانی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه حمل و نقل از تکنولوژی های جدید و شرکت های دانش بنیان بهره برد اظهار داشت: در گذشته یک کامیون از بندر بار می آورد و خالی برمی گشت و گاهی کالاهای مثل میوه فاسد می شد چون وسیله برای حمل و نقل آنها وجود نداشت اما با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان می توان کالاها را در نقاط مختلف شناسایی کرد تا دیگر کامیون با بار خالی بازنگردد. یکی از کارهای بسیار مهم برای دولت که تا روز پایانی دنبال می کرد دیجیتال کردن اقتصاد، دولت الکترونیک و فعال کردن شرکت های دانش بنیان است.
رئیس جمهور با اشاره به نیاز حمل و نقل کشور به نوسازی اشاره کرد: بعد از توافق هسته ای حرکت خوبی در نوسازی هوایی آغاز و قراردادهای خوبی امضا کردیم. ۱۶ هواپیمای نو هم وارد کشور شد و اگر این دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ده ها فروند دیگر هم آماده بود. در زمینه ریل اقدام بزرگی انجام شده است. در ساخت واگن بخش اعظم لوکوموتیو و ریل به خودکفایی رسیده ایم. قصد ما این بود که تمام ناوگان حمل و نقل مسافری و باری را نوسازی نماییم و قرار بود از اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون ها را نوسازی نماییم. خریدهای خارجی و کارخانه های داخلی مشخص شده بود اما خباثت دولت آمریکا سبب شد اجرای این طرح کند شود البته این طرح بوسیله دیگر در حال انجام می باشد، اما نه با سرعتی که مدنظر ما است.
رئیس جمهور در آخر با اشاره به اینکه مسئله حمل و نقل برای ما مهمست اظهار نمود: دولت در زمینه ترانزیت، ریل، و نوسازی ناوگان هوایی اقدامات مهمی انجام داده است و ۹ پروژه بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: