خضریان مطرح كرد تلاش مجمع نمایندگان استان تهران برای رفع حاشیه نشینی از پایتخت

به گزارش بهمن سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس از بازدید اعضای این مجمع از كارخانه سیمان تهران برای رفع مشكلات تولیدی و زیست محیطی آن اطلاع داد و اظهار داشت: تلاش داریم حاشیه نشینی های كلانشهر تهران را ساماندهی نماییم.
علی خضریان در گفتگو با ایسنا درباره بازدید اعضای این مجمع از کارخانه سیمان تهران عنوان کرد: نمایندگان استان تهران در مجلس بنا دارند تا مشکلات تولیدی، زیست محیطی و حاشیه نشینی های پایتخت را بررسی نموده و برای برون رفت از آن با کمک مسئولین استانی و ملی چاره پیدا کنند.
وی ادامه داد: در بازدیدی که از کارخانه سیمان تهران انجام دادیم متوجه شدیم این کارخانه نیمی از سیمان مورد نیاز تهران را تأمین می کند و صادرات قابل توجهی هم به کشورهای منطقه دارد ولی بایستی با استفاده از دیپلماسی اقتصادی مشکلات واحدهای تولیدی در استان تهران را رفع نماییم.
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های مردم در حوزه محیط زیست در ارتباط با کارخانه سیمان است اما سیمان تهران توانسته با همراهی سازمان محیط زیست و چک آنلاین خط های تولیدی این دغدغه ها را رفع کند اما برخی مشکلات همچنان در این عرصه وجود دارد که باید با همراهی مسؤلان و در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی مدیران این کارخانه نقش آفرینی کنند.
خضریان ضمن اشاره به بازدید اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس از حاشیه های شهر تهران و روستاهای پیرامون آن تصریح کرد: متأسفانه در این مناطق همچنان شاهد محرومیت هستیم که بخشی از ناشی از مهاجرت از روستاها و مناطق دورافتاده به حاشیه تهران است که نیازمند ساماندهی جدی است.
وی ادامه داد: متأسفانه در حاشیه های تهران زیرساخت های زندگی شهری وجود ندارد و خانوارها از حداقل امکانات روستایی هم بی بهره هستند ضمن اینکه مشکلات زیادی در حوزه های سلامت، آموزش، بهداشت و خدمات رسانی دارند.
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس اظهار داشت: تیمی از سازمان های مردم نهاد افراد فعال در حوزه خدمات رسانی و محرومیت زدایی تشکیل داده ایم تا با استفاده از ظرفیت بالای استانداری، فرمانداری و مسئولین ملی و محلی مشکلات حاشیه نشینی در کلانشهر تهران را رفع نماییم.
خضریان تاکید کرد: با همکاری دستگاههای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان مقرر شد برنامه ریزی ویژه ای برای رفع حاشیه نشینی در تهران داشته باشیم.

منبع: