تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان در كمیسیون صنایع

بهمن: سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در جلسه امروز این كمیسیون آگاهی داد.
حجت الله فیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون صنایع جهت بررسی جزئیات طرح «جهش تولید دانش بنیان» اظهار داشت: در این نشست که با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش های مجلس انجام شد طرح «جهش تولید دانش بنیان» با رای نمایندگان تصویب گردید و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است.
وی ادامه داد: بر طبق این طرح هزینه های تحقیق و توسعه در شرکت های دانش بنیان بعنوان اعتبار مالیاتی این شرکت ها اختصاص داده می شود، به این معنا که هزینه های تحقیق و توسعه بعنوان مالیات پرداختی درنظر گرفته خواهد شد.
نماینده مردم فسا در مجلس افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این طرح شناسایی شده است، واردات ماشین آلات خط تولید که قبل از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود بمنظور پشتیبانی از تولید داخل، مشمول پرداخت مالیات می شود؛ از ۵۰ درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین آلات برای توسعه به شرکت های دانش بنیان اختصاص پیدا کند.
فیروزی اشاره کرد: در طرح جهش تولید دانش بنیان دولت موظف شد شرکت های دانش بنیان را به صورت تخصصی رتبه بندی کند.
او همینطور از بررسی لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این طرح تامین نیازهای کالاهای اساسی و اجناس ضروری مورد نیاز کشور بوسیله بخش تعاون انجام می گیرد.

منبع: