با انتشار بیانیه ای؛ جو بایدن توافق امارات و اسرائیل را گامی تاریخی خواند

رقیب ترامپ و نامزد دموكرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای نرمال سازی روابط واكنش نشان داد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «جو بایدن»، رقیب ترامپ و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای نرمال سازی روابط واکنش نشان داد.
در این ارتباط، جو بایدن توافق ابوظبی و تل آویو را «گامی تاریخی» توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل، «اقدامی شجاعانه» است.
بایدن با انتشار اطلاعیه ای گفته است: پیشنهاد امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز است.
نامزد انتخاباتی آمریکا در عین حال در بیانیه خود از طرح الحاق کرانه باختری از طرف رژیم صهیونیستی انتقاد نمود و اظهار داشت: طرح الحاق، ضربه ای کاری به صلح وارد می اورد و بنا بر این است که من حالا با آن مخالف هستم و در کسوت رئیس جمهور نیز با آن مخالف خواهم بود.
این واکنش بایدن بعد از اعلام توافق ابوظبی و تل آویو برای نرمال سازی روابط سیاسی صورت گرفته است.
جرزالیم پست در این ارتباط گزارش داده است که تل آویو و ابوظبی روز پنجشنبه به یک توافق تاریخی رسیدند که بر طبق آن روابط دو طرف به سمت نرمال سازی کامل مناسبات دیپلماتیک حرکت خواهدنمود.
در این گزارش گفته شده که این توافق با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به دست آمده است.
همچنین بر طبق آنچه اعلام شده، در نتیجه توافق دو طرف و بنا به درخواست رئیس جمهور آمریکا و با حمایت امارات، اعلام حاکمیت تل آویو بر مناطق اعلام شده در «طرح صلح» ترامپ معلق خواهد شد و صهیونیست ها بجای آن کوشش های خودرا بر توسعه روابط با سایر کشورهای عربی و اسلامی متمرکز خواهند کرد.