مایك پمپئو در سنای آمریكا؛ ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را كاهش دادیم

بهمن: وزیر امور خارجه آمریكا با حضور در نشست سنای آمریكا اتهامات همیشگی و تكراری این كشور مقابل ایران را تكرار كرد.

به گزارش بهمن به نقل از سی اسپن، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اتهامات همیشگی و تکراری این کشور مقابل ایران را تکرار کرد.
وزیرخارجه آمریکا در ادعای خود، ایران را یک کشور متجاوز و نه یک قربانی توصیف کرد و در ادامه مدعی شد: ما با تمام قوا کارزار فشار حداکثری را اجرا کردیم. از مه ۲۰۱۸، ۹۰ درصد از درآمدهای نفتی که تهران از آنها برای کارهای هسته ای غیرقانونی استفاده می نماید را کاهش داده ایم.
مایک پمپئو همین طور تحریم حزب الله از جانب کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای جنوبی را دستاورد دوران فعالیتش در وزارت خارجه آمریکا عنوان نمود و درباره ایران نیز ادعا کرد: همانطور که آمادگی نظامی خودمان را در مقابل تهران تقویت کرده ایم، اما کارهای بیشتری هستند که باید انجام داد.
پمپئو در این جلسه همین طور به تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت نیز اشاره نمود و مدعی شد: شورای امنیت باید تحریم های تسلیحاتی مقابل ایران را پیش از انقضای آن تمدید کند، چون ایران از همین حالا مبادرت به مین گذاری مقابل کشتی ها در تنگه هرمز می کند، به سمت تأسیسات عربستان سعودی موشک شلیک می کند، برای یمنی ها تسلیحات ارسال می کند و از رژیم غیرقانونی مادورو حمایت می کند.
به ادعای وزیرخارجه آمریکا، اگر شورای امنیت اقدام نکند، ایران دست بازتری برای تخریبگری در سراسر خاورمیانه و در واقع در سراسر دنیا خواهد داشت.
ادعاهای وزیرخارجه آمریکا مقابل ایران در حالی مطرح شده که سیاست فشارحداکثری دولت ترامپ مقابل تهران با شکست روبرو شده و نتوانسته اهداف موردنظر کاخ سفید را در رابطه با ایران تامین کند.

منبع: