برنامه جدید وزارت خارجه تمركز وزارت خارجه بر تهاتر

به گزارش بهمن معاون اقتصادی وزارت خارجه تمركز بر تهاتر با كشورهای خارجی را از برنامه های جدید این وزارتخانه در ستاد اقتصادی نام برد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی وزارت امور خارجه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این وزارت خانه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه موضوع اصلی جلسه رهنمودهای آقای جهانگیری برای سال جاری بود، اظهار نمود: جلسه امروز جلسه ی بسیار مهمی بود و در آن، موضوعات مهم اقتصادی روز و لزوم هایی که باید برای پیشبرد بهتر اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برنامه متمرکز شویم عنوان شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این نشست درباره وضعیت نرخ ارز نیز گفتگو شد، اشاره کرد: آنچه که به صورت مشهود صحبت شد، موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه جدی تر به این مساله و همین طور تمرکز بر موضوع جهش تولید بعنوان راهنمای کار برای امسال بود. فکر می نماییم که یکی از راه های کمک به کشور در شرایط فعلی که به نیازمندی های ارزی کشور نیز کمک می نماید موضوع صادرات است و اجرای برنامه سال قبل و سال جاری وزارت امور خارجه دراین زمینه است.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: تمرکز بر روی کشورهای همسایه و ایجاد تجهیزات و فرصت های بهتر برای روان کردن کار تجارت همسایگان و تمرکز بر تهاتر از برنامه های جدید ستاد اقتصادی وزارت خارجه است.
انصاری اشاره کرد: پیشنهاد ستاد اقتصادی وزارت امور خارجه مجهز کردن گمرکات و تمرکز بیشتر بر حمل نقل جاده ای برای تسهیل صادرات به کشورهای همسایه است. یکی از موضوعات مهم جلسه کوشش برای رفع موانع صادرات خصوصاً در کار با همسایه ها بود.