آلمان: خواستار بازگشت كشورها به برجام هستیم

نماینده آلمان در سازمان ملل متحد اظهار نمود: از كشورها می خواهیم كه به برجام بازگردند و از آن پیروی كنند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، نماینده آلمان در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: از فردا آلمان ریاست شورای امنیت را برعهده خواهد داشت و ریاست اتحادیه اروپا را به دست می گیرد.
وی با طرح این ادعا که «متأسفانه ایران منشور سازمان ملل را نقض می کند»، افزود: شاهد حضور ایران در منطقه هستیم. ایران حاکمیت اسرائیل را قبول ندارد و موشک های «مرگ بر اسرائیل» می سازد.
وی افزود: ساخت موشک های ایرانی با قطعنامه ی ۲۲۳۱ مغایر بوده است. موضع آمریکا درباب قطعنامه ۲۲۳۱ با فرانسه و انگلیس همسو است. چین نیز یک سوی ماجرا است و مکانیسم ماشه را به رسمیت می شناسد. ایران باید به برجام که برخی آنرا شاهکار دیپلماسی می نامند، ادامه دهد. خروج آمریکا از برجام جای تأسف دارد.
نماینده آلمان اضافه کرد: ما نسبت به دور شدن ایران از برجام نگرانیم. ما با ایجاد مکانیسم اینستکس از تعهدات خود فراتر رفتیم. آمریکا معافیت های پروژه های هسته ای را لغو کرده اما ما همچنان به برجام پایبندیم. کارهای موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایر است.
او همینطور افزود: درباب تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، ما نیز مانند آمریکا نگران منقضی شدن این تحریم ها هستیم. ما از کشورها می خواهیم که به برجام بازگردند و از آن پیروی کنند.