دبیر كل حزب رفاه ملی افغانستان : رهبران سیاسی افغانستان باید به رهنمودهای امام خمینی توجه نمایند

به گزارش بهمن حسن جعفری اظهار داشت: رهبران سیاسی افغانستان باید رهنمود های حضرت امام خمینی را جزء برنامه های حكومتی خود قرار دهند.

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: استاد حسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان در گزارش بهمن به نقل از مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت آیت الله امام خمینی بیان داشت که تمام رهبران سیاسی نه فقط در جهان اسلام، بلکه در تمام عالم بشریت بایستی برای رسیدن به کمال و سعادت از رهنمودهای امام راحل استفاده کنند.
حسن جعفری اظهار داشت: برمبنای رهنمودهای اسلامی باید حرف خوب و عمل خوب را از هر کسی که باشد دریافت کرد و استفاده نمود و به همین دلیل رهبران سیاسی افغانستان نیز باید رهنمود های حضرت امام خمینی را جزء برنامه های حکومتی خود قرار دهند.
به گفته استاد جعفری حضرت امام بر این عقیده بودند که تمام جوامع باید وحدت و همبستگی را سر لوحه تمام امور قرار دهند، خودرا از وابستگی به بیگانگان رها کنند و نیروهای مسلح خودرا تقویت نمایند تا ملت و دولتشان به کمال و سعادت برسند.
این چهره سیاسی افغان بیان داشت: حضرت امام یک رهبر جهانی است، ایشان تنها رهبر ملت ایران نیست، بلکه امام خمینی رهبری تمام مظلومان و محرومان جهان را در دست داشتند.
به گفته استاد جعفری امروز از نتیجه کلام مسیحایی حضرت امام است که آمریکا همیشه شکست می خورد، آمریکایی ها می گفتند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه سالگرد چهل و یکمین سالگرد خودرا نخواهد دید اما دیدیم که مردم جهان شاهد تجلیل از چهل و یکمین سالگرد انقلاب ایران بودند.
جعفری بیان داشت: برمبنای فرموده و رهنمود حضرت امام راحل تا زمانی که حکومت ها به فرامین اسلام توجه نکنند و به خارجی ها امید داشته باشند، نمی توانند به صلح برسند چونکه کشورهای استعمارگر همیشه می خواهند بوسیله نفاق و تفرقه به خواسته های خود برسند.
به گفته استاد جعفری مجاهدین افغانستان نیز از رهنمودهای امام راحل استفاده می کردند و با حفظ وحدت چنین سیلی محکمی بر شوروی سابق زدند که موجب محو این ابرقدرت از جغرافیای جهان شدند، بااینکه متأسفانه پس از آن که نفاق بر ما حاکم شد ما نتوانستیم یک حکومت مقتدر را مستحکم نماییم.

منبع: