پس از انتقاد عمران خان از كشورهای عربی صورت گرفت؛ رایزنی تلفنی وزرای خارجه عربستان سعودی و پاكستان

به گزارش بهمن بعد از آنكه عمران خان از مواضع كشورهای عربی در قبال بحران كشمیر انتقاد كرده بود، وزرای خارجه عربستان سعودی و پاكستان تلفنی با یكدیگر گفتگو كردند.

به گزارش بهمن به نقل از العالم، وزارت خارجه پاكستان از گفتگوی تلفنی میان «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه این كشور و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی اش اطلاع داد.
بر اساس این گزارش، در این گفتگو طرفین بر ضرورت همكاریهای بیشتر برای كنترل اوضاع منطقه و كاهش تنش های موجود تاكید نمودند.
قریشی در این خصوص اظهار داشت: مسئله كشمیر یكی از مهمترین معضلات فعلی پیش روی جهان اسلام است و جا دارد كشورهای اسلامی و سازمان همكاری اسلامی به این مسئله نگاه ویژه ای داشته باشند.
وزیر خارجه پاكستان افزود: از سازمان همكاری اسلامی توقع داریم جلسه ای ویژه جهت بررسی اوضاع كشمیر برگزار كند.
وی تصریح كرد: سازمان همكاری اسلامی بعنوان بزرگترین سازمان پشتیبانی از حقوق مسلمانان وظایف مهمی در قبال مسائل مسلمانان دارد.
وزیر خارجه عربستان در این گفتگو باز هم وعده برگزاری یك جلسه ویژه جهت بررسی اوضاع كشمیر را داده و مدعی شد: ریاض خواستار صلح و ثبات در منطقه است.
گفتنی است، این در شرایطی است كه به علت عدم توجه سران كشورهای عربی به مسئله كشمیر اخیراً عمران خان به صراحت از موضع كشورهای عربی و سازمان همكاری اسلامی انتقاد كرده بود.