در ژنو؛ اردوغان: پهپادهای بیشتری به قبرس شمالی می فرستیم

به گزارش بهمن رئیس جمهوری تركیه اعلام نمود: كشورهای توسعه یافته و ثروتمند غربی و برخی كشورهای عربی در آزمون بحران مهاجران رد شدند.

به گزارش بهمن به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ژنو در حاشیه اولین نشست جهانی پناهجویان اعلام نمود: كشورهای توسعه یافته و ثروتمند غربی و برخی كشورهای عربی در آزمون بحران مهاجران رد شدند. حتی كشورهایی كه به لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند هستند هنوز اقدامی نكرده و سكوت اختیار كرده اند.
رئیس جمهوری تركیه همینطور در ارتباط با منطقه امن در سوریه ادعا كرد: اگر موفق به ایجاد (منطقه امن) شویم بعنوان الگو در تاریخ ثبت خواهد شد. خواهند اظهار داشت كه شهر یا شهرهای پناهجویان را تركیه ساخت. این نكته بسیار مهمی است.
اردوغان در ادامه تصریح كرد: مشكلات جهانی تنها با همكاریهای جهانی حل می شود، فرار كشورها از بحران مهاجرت مشكل را از بین نمی برد.
رئیس جمهوری تركیه همینطور در مورد پهپادهای اعزامی به جمهوری قبرس شمالی اظهار داشت: در صورت نیاز تعداد آنرا افزایش خواهیم داد. در صورت ضرورت هر اقدام ممكن را انجام می دهیم.
وی همینطور درباره توافق اخیر با لیبی هم اظهار داشت: روندی كه میان تركیه و لیبی در جریان است را سرعت خواهیم بخشید و در صورت نیاز هر لحظه آماده كمك به این كشور هستیم.