مطهری: مشاركت ۷۰ درصدی در انتخابات دهان آمریكا و اروپا را می بندد

به گزارش بهمن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشاركت ۷۰ درصدی داشته باشیم دهان آمریكا و اروپا بسته می شود و در كشور گشایشی ایجاد خواهد شد، نگاه ما باید ملی باشد این مشاركت گسترده منجر به تغییر رفتار اروپا و آمریكا خواهد شد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود انتخابات را یك آزمون بزرگ دانست و ضمن دعوت مردم به مشاركت در انتخابات اسفند ماه مجلس اشاره كرد: اگر مشاركت ۷۰ درصدی داشته باشیم دهان آمریكا و اروپا بسته می شود و در كشور گشایشی ایجاد خواهد شد، نگاه ما باید ملی باشد این مشاركت گسترده منجر به تغییر رفتار اروپا و آمریكا خواهد شد.
وی افزود: ما باید به دنبال افزایش مشاركت بدون در نظر گرفتن احزاب پیروز در انتخابات باشیم باید نگاه ملی داشته باشیم ضد انقلاب الان تبلیغ می كند كه مردم در انتخابات شركت نكنند؛ چونكه چاره اصلاح امور بسته است.
وی با انتقاد از تصمیم قوا در چگونگی اصلاح قیمت بنزین و حوادث بعد از آن اظهار نمود: ما نباید تحلیل غلط بكنیم و اتفاقات را به گردن سلطنت طلبان و منافقان بیندازیم هر چند كه آنها هم به سوژه ورود كردند اما طبق گفته نهادهای اطلاعاتی خودمان، این توده فقیر جامعه بود كه به میدان آمد باید فكری به حال این قشر شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: الان در شرایط خاصی هستیم حداقل كاری كه مجلس می تواند انجام دهد استیضاح وزیر كشور بعنوان مسئول اجرای تصمیمات اخیر است.
این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این كه «باید كمك هایی مثل سهمیه ویژه بنزین برای نوروز به مردم بشود»، اظهار نمود: ما می توانیم در تصویب بودجه برای اصلاح سیاست افزایش قیمت بنزین تغییراتی ایجاد نماییم، جایگاه مجلس تضعیف شده و نتیجه این تضعیف بدیهی، نفوذ خارجی و داخلی است.
ایشان سپس نطق خود با استناد به تاریخ معاصر ایران تجربه دولت دكتر مصدق و یادآوری این كه «دولت مصدق زمانی سرنگون شد كه او مجلس را منحل كرد» به بخش های كه عملكردشان موازی كاری با مجلس تلقی می شود و بر مصوبات این نهاد موثر است، اشاره نمود.
این نماینده مجلس در قسمتی از نطق خود با اشاره به اصول قانون اساسی و انتقاد از عملكرد شورای نگهبان ابراز عقیده كرد: سیاست های كلی نظام عین قانون اساسی نیست حتی متمم قانون اساسی هم نیست. وقتی مردم به قانون اساسی رای دادند هنوز سیاست های كلی نظام در كار نبود. این آفت كشور است بارها گفتم و به آن توجهی نشده است
وی هم چنین درباره نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: به نظرم نماینده یا نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در عین بررسی لایحه یا طرحی در مجلس در كمیسیون مربوطه یا صحن علنی حاضر شوند و نظر خودشان را اعلام كنند. اما آن چه نمایندگان تصمیم می گیرند باید نهایی باشد یعنی دیگران حق بررسی مصوبه مجلس را نداشته باشند و پیچ دادن و دست و بال مجلس را بستن مناسب نمی باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: در این زمینه نامه ای به رهبری نوشتم و این مطالب را گفتم. بعضی نمایندگان نیز از هیات رئیسه درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی برای این مساله داشتند، اما ترتیب اثری داده نشده است. الان لوایح پالرمو و CFT به سبب عدم انطباق با سیاست های كلی، در مجمع نگه داشته شده است. ما تا بهمن ماه بیشتر وقت نداریم وگرنه وارد فهرست كشورهای غیر همكار و یا همان فهرست سیاه می شویم.
مطهری با تاكید بر در راس بودن مجلس و دفاع از این نهاد ابراز عقیده كرد: فلسفه تشكیل شورای هماهنگی اقتصادی گرفتن تصمیمات فوری و فوتی برای دور زدن تحریم ها بود الان شاهدیم كه این شورا به هر مسئله ای ورود می كند به نظرم نیازی به ادامه دار بودن آن نیست و هر چه زودتر باید این شورا منحل شود.
نماینده مردم تهران درانتها نطق خود از دوگانه انقلابی و ضدانقلاب انتقاد نمود و اظهار داشت: این دو گانه ها، دوگانه های درست نیست. این كه بگویم یك عده انقلابی و یك عده دیگر ضد انقلاب هستند مناسب نمی باشد. اسلام ملاك است نه انقلاب. دعوای استاد مطهری با گروه فرقان هم همین بود. گروه فرقان می گفت اسلام انقلاب؛ استاد مطهری می گفت باید انقلاب را اسلامی نماییم نه اسلام را انقلابی.

منبع: