اعلام طرح حفظ امنیت خلیج فارس از جانب روحانی تیتر رسانه های عربی

به گزارش بهمن رئیس جمهور كشورمان بامداد امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار داشت كه امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار می دهیم كه ایران با همكاری كشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می كند و اعلام می نماییم حضور نیروهای خارجی برای آبراه های جهانی، منطقه، امنیت كشتیرانی و نفت مشكل زا و خطرآفرین است. این سخنان وی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهور كشورمان بامداد امروز یكشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح كه به مناسبت ۳۱ شهریور سالروز آغاز دفاع مقدس، در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید با اشاره به فرا رسیدن سی و یكمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی تصریح كرد: امروز ۳۹ سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاك ایران می گذرد و امروز زمانی است كه باید یكبار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی نماییم. ما امنیت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه به ارمغان آوردیم و آمریكا هم همواره باعث ایجاد ناامنی بوده و منابع كشورهای منطقه را تاراج می كند. ما به همسایگان خود اعلام می نماییم دست رفاقت، دوستی و برادری به سمت آنها دراز كرده و آماده هستیم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چون كه امروز دشمنان اسلام یعنی آمریكا و صهیونیست می خواهند از شكاف و اختلاف بین ما سوء استفاده كنند. منطق ما منطق خلیج فارسی است كه امنیت آن درون زا باشد. امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز درون زاست و نیروهای خارجی در این منطقه می توانند ناامنی و مشكل ایجاد كنند.
وی اضافه كرد: امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار می دهیم كه ایران با همكاری كشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می كند و اعلام می نماییم حضور نیروهای خارجی برای آبراه های جهانی، منطقه، امنیت كشتیرانی و نفت مشكل زا و خطرآفرین است. مسیر و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با كشورهای منطقه است.
شبكه العربیه در این باره نوشت: روحانی اعلام نمود كه ایران طرح ایجاد امنیت در خلیج(فارس) را به سازمان ملل می برد.
این شبكه سعودی در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران در یك سخنرانی زنده با اشاره به اینكه كشورش طرحی برای همكاری منطقه ای به منظور ایجاد امنیت در خلیج (فارس) به سازمان ملل تقدیم می كند، اعلام نمود كه حضور نیروهای بیگانه در منطقه سبب ایجاد ناامنی می شود.
شبكه قطری الجزیره هم در تیتری مشابه نوشت: روحانی در یك رژه نظامی از ابتكار عمل ایران برای ایجاد امنیت در خلیج(فارس) و تقدیم آن به سازمان ملل اطلاع داد.
اسكای نیوز عربی در تیتری ادعایی نوشت: ایران پس از اینكه آرامكو را هدف قرار داد در ارتباط با تضمین امنیت خلیج(فارس) صحبت می كند.
این شبكه در ادامه مدعی شد: پس از اینكه عربستان از دست داشتن ایران در حمله به آرامكو مطمئن شده است، روحانی اعلام نمود كه كشورش باید روند تضمین امنیت در منطقه را رهبری كند كه این مسئله نشان دهنده تناقض مواضع ایران است.
الحره نیز به نقل از روحانی نوشت: طرح صلح منطقه ای را به سازمان ملل می برم.
این شبكه در ادامه نوشت: روحانی در سخنرانی خود در یك رژه نظامی با اشاره به اینكه كشورش باید روند تضمین امنیت منطقه را در دست بگیرد اعلام نمود كه ایران دست دوستی و برادری به سمت كشورهای منطقه دراز می كند.
پایگاه خبری صدی البلد در این باره نوشت: اخطار روحانی به آمریكا پیرامون ارسال نیرو به منطقه.
این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به طرح ایران برای ایجاد امنیت در خلیج فارس و اریال آن به سازمان ملل نوشت: روحانی در یك رژه نظامی اعلام نمود كه ایران به سمت كشورهای منطقه دست دوستی و برادری دراز می كند.
روزنامه القبس در این رابطه نوشت: روحانی اعلام نمود كه تهران طرح ایجاد امنیت در خلیج (فارس) را به سازمان ملل تقدیم می كند.
این روزنامه كویتی در ادامه نوشت كه این سخنرانی روحانی پس از اظهارات وزیر دفاع آمریكا در خصوص ارسال نیروهای بیشتر به منطقه انجام شد.
پایگاه خبری عربی ۲۱ هم نوشت: روحانی خطاب به غربی ها اعلام نمود كشورهای منطقه مسئول تامین امنیت در آب های خلیج(فارس) هستند.
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: روحانی اعلام نمود كه دشمن امروز جرات حمله به ایران را ندارد.
پایگاه خبری النشره هم نوشت: روحانی اعلام نمود كه ایران اجازه تجاوز به خاك این كشور را به هیچ كس اجازه نخواهد داد.
این پایگاه لبنانی در ادامه به نقل از رئیس جمهور كشورمان نوشت: ما می توانیم با مقاومت از این مرحله سخت عبور نماییم و دشمن را به احترام دولت و ملت ایران مجبور نماییم.
رونامه القدس العربی نیز در اینباره نوشت: روحانی اعلام نمود كه ایران به هیچ كس اجازه نخواهد داد كه حریمش را نقض كند.
این روزنامه فرامنطقه ای در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر دفاع آمریكا در خصوص ارسال نیروهای بیشتر به منطقه نوشت: روحانی اعلام نمود كه حضور نیروهای بیگانه در خلیج(فارس) سبب ایجاد ناامنی می شود.
روزنامه الاهرام هم نوشت: روحانی اعلام نمود كه ایران طرحی در خصوص ایجاد امنیت كشتیرانی در خلیج(فارس) به سازمان ملل می دهد.
این روزنامه مصری در ادامه نوشت كه رئیس جمهور ایران در یك سخنرانی زنده اعلام نمود كه این كشور به هیچ كس اجازه نخواهد داد كه حریمش را نقض كند.
روسیا الیوم در این باره نوشت: در سالروز آغاز جنگ ایران و عراق روحانی اعلام نمود كه هیچ كس جرات حمله به ایران را ندارد.
این شبكه در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران اعلام نمود كه دشمن امروز جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی را ضد كشورمان شروع كرده و هدف آن نابودی و تجزیه ایران است.
اسپپوتنیك عربی به نقل از روحانی نوشت: به هیچ كس اجازه نخواهیم داد كه به مرزهایمان تجاوز كند.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود به مناسبت آغاز جنگ ایران و عراق اعلام نمود كه دشمنان امروز توان حمله به ایران را ندارند.
پایگاه خبری العربی الجدید نوشت: روحانی اظهار داشت كه كشورش ابتكار عملی در ارتباط با تنگه هرمز دارد و ایران دست دوستی به سمت همسایگان دراز می كند.
شبكه المنار به نقل از روحانی نوشت: هركجا آمریكا باشد در آنجا هرج و مرج و بی ثباتی ایجاد می شود.
این شبكه لبنانی نوشت: رئیس جمهور ایران اعلام نمود كه این كشور از موانع و فشارهای اقتصادی عبور خواهد نمود و می تواند در مقابل دشمنان و مستكبران مقاومت كند.
پایگاه خبری فلسطین الیوم نیز در این رابطه نوشت: روحانی اظهار داشت كه طرح ایران در ارتباط با تنگه هرمز را در سازمان ملل اعلام می كند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره نوشت: روحانی اعلام نمود كه كشورش برای ریشه كن كردن تروریسم در كنار سوریه و عراق خواهد ایستاد.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران اظهار داشت كه اجازه تجاوز به مرزهایشان را به هیچ كس نخواهد داد.