مجید انصاری: امروز انقلاب اسلامی در دو راهی عزت و ذلت قرار گرفته است

به گزارش بهمن عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه نباید از نقش تبلیغات منفی دشمنان غافل بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) را پیش از اینكه خنجر شمر به شهادت برساند، نیش زبان مبلغین دین فروش بر بالای منبرهای اموی به شهادت رساند.
به گزارش بهمن به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم مطهر امام خمینی(س) با اشاره به واقعه عاشورا اظهار داشت: آنچه در روز عاشورا توسط یزیدیان صورت گرفت فراتر از همه درنده خویی ها بود. این نشان داده است كه اگر جامعه از مسیر حق، هدایت و سعادت جدا شود، حدی برای بدبختی آن متصور نیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد: پس از پیامبر(ص) امامت از مسیر خود منحرف شد. امیرالمؤمنین برای حفظ اساس اسلام سوگمندانه سكوت كرد. اگر سكوت نمی كرد اساس اسلام در خطر بود. پس سكوت كرد و جفاهایی كه بر او و خاندانش رفت را برای حفظ مصلحت بزرگتر نادیده گرفت.
وی ادامه داد: امام علی(ع) در دوره پنج ساله زعامت خود كوشش كرد ارزش های فراموش شده اسلام مثل عدالت، رعایت بیت المال مسلمین، استمرار آزادی و آزادگی، احیای حق اظهار عقیده و حیات سیاسی برای مردم را انجام دهد. او معیاری از حكومتداری بر جای گذاشت تا روز قیامت الگوی حكومت های دنیا برای حكمرانی مطلوب خواهد بود.
انصاری گفت: معاویه پس از امام علی(ع) برای استمرار حكومت بنی امیه و در واقع تبدیل خلافت و امامت اسلامی به سلطنت موروثی جاهلانه، برنامه وسیعی تدارك دید و در درجه اول دست به دامن علما شد. وای به حال امتی كه علما و معتمدین دین آن از مسیر حق بیرون بروند و دینشان را به دنیای دیگران یا خود بفروشند.
وی افزود: معاویه به جهت اینكه برای خود مشروعیت به وجود آورد دست به دامن جاعلین حدیث شد و دهها هزار حدیث در مدح معاویه جعل كردند. برمبنای دستور معاویه آغاز به لعن علی(ع) در نماز جمعه كردند. مكتب اسلام ظلم ستیزی و عدالت خواهی بود. جامعه اسلامی را به رانت خواری آلوده و بنی امیه را بعنوان مالكان بیت المال حاكم كرد و فاجعه را به آنجا رساند كه آل علی(ع) در تحریم مالی قرار گرفتند. همه اینها به نام اسلام و خلیفه پیامبر(ص) انجام می شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه از نقش تبلیغات منفی دشمنان غافل نباشید، اظهار داشت: امام حسین(ع) را پیش از اینكه خنجر شمر به شهادت برساند، نیش زبان مبلغین دین فروش بر بالای منبرهای اموی به شهادت رساند. در دوران معاویه آنچنان تبلیغات دامنه دار، وسیع و مسموم بود كه وقتی امیرالمؤمنین(ع) در محراب شهید شد بسیاری می پرسیدند مگر علی نماز هم می خوانده است؟
وی اشاره كرد: تبلیغات می تواند ایمان جامعه ای را دگرگون كند. تبلیغات مسموم می تواند چهره های محبوب و برجسته انقلاب را منكوك و ارزش های والای انقلاب امام را دگرگون كند. باید دنبال شناخت حق باشیم و نهضت امام حسین(ع) را درست بشناسیم. امام حسینی كه دید اگر سكوت كند پسر معاویه بدون هرگونه حیا و شرمی به میدان آمده تا اساس اسلام را برچیند.
انصاری افزود: امام حسین(ع) فرمود فاتحه اسلام را باید خواند، اگر جامعه اسلامی گرفتار پیشوا و رهبری مثل یزید شود. پس حسین(ع) باید اقدامی كند. آیا با نصیحت و موعظه كار درست می شود؟! پنبه های جهل و نادانی به قدری در گوش مردم فرو رفته بود كه روز عاشورا در مقابل نصیحت سیدالشهدا(ع) همهمه می كردند و اجازه نمی دادند امام حسین(ع) صحبت كند. به ناچار امام حسین(ع) باید ابزاری دیگر به كار می برد.
وی با اشاره به اینكه ابزار شهادت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس كارآمدی خودرا نشان داد، اظهار داشت: امام حسین(ع) از این ابزار كارآمد استفاده مطلوب كرد و در كربلا مصاف حق و باطل شكل گرفت. امام حسین(ع) احساس می كند بیعت با یزید به معنای خداحافظی با اسلام است. پس با نثار جان خود اسلام را از خطر سقوط حفظ می كند؛ كاری كه امروز هم نیازمند آن هستیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز انقلاب اسلامی در دو راهی «عزت» «و ذلت»ی تاریخی قرار گرفته است. انقلاب و ارزش های امام یعنی ایستادن در مقابل دشمنان و مبارزه با زورگویی؛ و البته تحمل سختی ها و تحریم ها. راه دیگر، خدای ناكرده، بازگشت به دوران ذلت و اسارت ملت ایران و حاكمیت زورگویان است. ملت ایران ۴۰ سال به پای نام امام حسین(ع) و پرچم انقلاب ایستاده است و امروز هم به پای انقلاب و شعارهای نهضت، و در مقابل استكبار ایستاده ایم.
وی با اشاره به اینكه دشمنان تلاش نكنند بین دولت و ملت ما تفرقه ایجاد كنند، اضافه كرد: اختلاف سلیقه هست اما اختلاف عقیده نیست. اختلاف روش هست اما اختلاف در مبانی نیست. ما امروز توانسته ایم در مقابل زورگویان بایستیم و منطق مقاومت را احیاء نماییم و مطمئنا ملت ایران با بهره گیری از عبرت های عاشورا این مسیر را ادامه خواهد داد.

منبع: