ادعای مکرون درباره ی حمایت بیشتر آلمان و فرانسه از اوکراین

بهمن: بهمن: رییس جمهور فرانسه اعلام نموده است که همراه با آلمان بدنبال حمایت بیش از اوکراین هستیم.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، فرانسه و آلمان بدنبال حمایت بیش از اوکراین هستند. این موضع گیری را رییس جمهور فرانسه اعلام نموده است.
«امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه بعد از گفتگو با همتای آلمانی خود «فرانک والتر اشتاین مایر» در برلین اظهار داشت که فرانسه و آلمان در نشست آتی شورای دفاع و امنیت فرانسه و آلمان به همه سناریوهای دستیابی به صلح برای اوکراین و پشتیبانی از کیف توجه خواهند کرد.
مکرون در این ارتباط اظهار داشت: «در نشست مشترک آتی شورای دفاع و امنیت دو کشور، ما در مورد کمک بیشتر به اوکراین تا پایان جنگ، تسلیح، پشتیبانی، آموزش و همین طور آمادگی برای هرگونه سناریو برای ایجاد صلح پایدار و به عبارت دیگر صلحی مبتنی بر احترام به مقررات بین المللی بحث خواهیم کرد.»
رئیس جمهور فرانسه همین طور افزود که «امروز، طرف صلح بودن به مفهوم قدرت دادن به قانون است. صلح تسلیم نیست. صلح امتناع از اصل هدف نیست. صلح توانایی یک کشور برای دفاع از مرزها و حاکمیت خود و همین طور توان بین المللی برای ایجاد یک کشور پایدار می باشد. این اردوگاه و هدفی است که ما انتخاب نموده ایم.»
مارکون از ۲۶ تا ۲۸ می در یک سفر رسمی دولتی در آلمان به سر می برد. این نخستین دیدار امانوئل مکرون به عنوان رییس جمهور فرانسه از آلمان است. برخی منابع حتی گفته اند این دیدار مکرون از آلمان نخستین دیدار و سفر رسمی رییس جمهور فرانسه به آلمان طی ۲۴ سال قبل محسوب می شود. در این سفر بغیر از گفتگو با اشتاین مایر، برنامه مکرون شامل دیدار با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان و شرکت در جلسه دفاع و شورای امنیت مشترک دو کشور است. بعد از این جلسه مقرر است همین طور نشست مشترک شورای وزیران دو کشور اجرا شود.
همزمان بتازگی اتحادیه اروپا اعلام نموده که مقرر است تحریم های جدیدی را مقابل روسیه اعمال نماید و درباره ی کمک به اوکراین، وضعیت غزه و گرجستان مذاکراتی را دنبال خواهدنمود.
به گفته یک منبع اروپایی، وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه نخستین فهرست سیاه تحت تحریم های جدید را به تصویب خواهند رساند.
همچنین درگیری های اوکراین و جنگ در غزه بار دیگر محور نشست ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد بود. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا پیش تر در بروکسل به خبرنگاران گفته بود که وزرای خارجه این اتحادیه در مورد نیاز به ارسال فوری کمک های نظامی به اوکراین، خصوصاً گلوله ها و سیستم های دفاع هوایی گفتگو خواهند کرد.
در مورد تحولات غرب آسیا نیز این دیپلمات گفته است که وزرای اروپایی درباره ی وخامت اوضاع در رفح گفتگو خواهند کرد و وزرای خارجه با همکاران خود از «پنج» کشور عربی شامل مصر، اردن، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی تبادل نظر غیررسمی خواهند داشت.
گفته شده در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا همین طور انتظار می رود وزرای خارجه تحریم های جدیدی مقابل روسیه را وضع کنند. تحریم هایی که احیانا مقرر است افراد حقیقی و حقوقی مسئول در روسیه را هدف قرار دهد. بگفته یک منبع اروپایی، وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه نخستین فهرست سیاه برای تحریم روسیه را بررسی و تایید خواهند کرد.
روز گذشته نیز اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام نموده بود که برلین مخالف حمله اوکراین به خاک روسیه با سلاح های غربی است. صدراعظم آلمان در این خصوص اظهار داشت که مخالف دادن فرصت به اوکراین برای حمله با سلاح های غربی به خاک روسیه است.

منبع: