توقف تحرکات هوکشتاین

بهمن: با توقف تحرکات میانجی گرایانه عاموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا، میان لبنان و رژیم صهیونیستی، خطر جنگ تمام عیار میان حزب الله و تل آویو هر لحظه بیشتر می شود.

به گزارش بهمن به نقل از الاخبار، منابع صهیونیست اعلام نمودند که عاموس هوکشتاین فرستاده آمریکا تحرکات خود برای میانجی گری میان رژیم صهیونیستی و لبنان را متوقف کرده است.
رسانه صهیونیستی کان اعلام نمود که هوکشتاین تلاشهای خود برای میانجی میان تل آویو و لبنان را بعد از بن بست مذاکرات مربوط به جنگ غزه متوقف کرده است.
بر اساس این گزارش، هوکشتاین، تلاشهای خودرا از سرنخواهد گرفت مگر این که ترک مخاصمه در غزه برقرار شود.
منابع صهیونیست گزارش دادند که هوکشتاین پاسخی از حزب الله درباره ی توقف جنگ در جبهه شمالی دریافت نکرده است.
این درحالی است که روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از مقامات غربی نوشت که هوکشتاین معتقد نیست که جنگ در امتداد مرز اراضی اشغالی فلسطین و لبنان می تواند پیش از دستیابی به توافق برای ترک مخاصمه در غزه متوقف شود.
این روزنامه همین طور گزارش داد که آمریکایی ها فکر می کنند حل و فصل دیپلماتیک میان بیروت و تل آویو باید شامل چاره ای برای اختلافات مرزی، خصوصاً برای مزارع شبعا و استقرار ارتش لبنان در جنوب باشد.
مقاومت اسلامی لبنان از هفتم اکتبر که عملیات فلسطینی طوفان الاقصی شروع شد، در امتداد پشتیبانی از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، عملیات هایی را مقابل پایگاه ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی انجام می دهد.
روز چهارشنبه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در منطقه ادعا نمود که حملات ادامه دار حزب الله لبنان به پایگاه های این رژیم در منطقه شمال، تل آویو را به تصمیم در مورد اقدام نظامی در لبنان نزدیک می کند!