انصارالله: آمریکا و انگلیس عواقب نظامی سازی دریای سرخ را بپذیرند

بهمن: بهمن: سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام نمود کشتی هایی که به هشدارهای یمن بی توجه هستند هدف قرار می گیرند و آمریکایی ها و انگلیسی ها متحمل نتایج نظامی کردن دریای سرخ خواهند شد.

به گزارش بهمن به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله اعلام نمود که آمریکایی ها و انگلیسی ها متحمل نتایج نظامی کردن دریای سرخ خواهند شد.
این مقام یمنی اصرار کرد که ما بارها گفته بودیم کشتی های صهیونیستی یا کشتی هایی که مقصد آنها بنادر فلسطین اشغالی باشد، هدف مشروع نیروهای یمنی در قالب تحت فشار قرار دادن دشمن اشغالگر برای توقف تجاوزها و محاصره آن مقابل غزه هستند.
محمد عبدالسلام ادامه داد، آمریکا باید به ندای مردم جهان در توقف تجاوزات صهیونیست ها مقابل غزه پاسخ می داد، اما این کار را نکرد و برخلاف ادعاهای خود گزینه تنش و تشدید درگیری ها را انتخاب نمود.
وی اضافه کرد: نیروهای یمنی هیچ کشتی را هدف قرار نمی دهند؛ مگر این که از قبل به آنها هشدار داده باشند. برخی کشتی ها رعایت می کنند و پس از شنیدن هشدار عقب نشینی می کنند، اما کشتی هایی که به هشدارها بی توجه هستند هدف قرار می گیرند.
سخنگوی انصارالله اصرار کرد که جهانیان نباید در دام فریبکاری آمریکا بیفتند و نباید جنایت های نسل کشی که رژیم اشغالگر با حمایت کامل آمریکا مقابل اهالی غزه مرتکب می شود را فراموش کنند.
فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) بامدادان امروز پنج شنبه با تایید هدف قرار گرفتن کشتی «ترو کانفیدنس» در خلیج عدن اعلام نمود که طی این حمله، ۳ نفر کشته و ۴ نفر مجروح شده اند و خسارت شدیدی به این شناور وارد شده است.
پیش از این سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی ادعا نمود که حمله به کشتی با پرچم باربادوس دو کشته بر جای گذاشته است که نخستین تلفات از زمان شروع حملات ارتش یمن بشمار می رود.
گفتنی است نیروهای مسلح یمن با انتشار اطلاعیه ای رسماً مسئولیت حمله موشکی به این کشتی آمریکایی را بر عهده گرفت.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأیید کرد که یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن روز چهارشنبه بعد از نادیده گرفتن هشدارهای نیروی دریایی یمن، مورد هدف قرار گرفت.