حضور پرشور مردم لبنان برای شنیدن سخنرانی سیدحسن نصرالله به علاوه فیلم

به گزارش بهمن، در آستانه سخنران دبیرکل حزب الله لبنان هزاران نفر از مردم لبنان در بیروت جمع شدند تا به این سخنرانی بسیار مهم گوش دهند.
به گزارش بهمن به نقل از المیادین، در آستانه سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، هزاران نفر از مردم این کشور در «ضاحیه جنوبی» شهر بیروت جمع شدند تا به این سخنرانی مهم گوش دهند. بنابر اعلام رسانه های نزدیک به مقاومت لبنان سخنرانی بسیار مهم «سیدحسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان امروز جمعه ساعت ۱۵: ۳۰ به وقت بیروت (ساعت ۱۶: ۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد. سخنرانی سید حسن نصرالله از این جهت مهم می باشد که او برای اولین بار و بعد از نزدیک به چهار هفته از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت می گیرد. پیش بینی رسانه صهیونیسی از سخنرانی «سیدحسن نصرالله»/ ۳ سناریوی احتمالی هم زمان با افزایش توجه رسانه ها و مقامات بین المللی و تشدید گمانه زنی ها در رابطه با محتوا و محورهای سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ۳ سناریو را برای محتوای سخنرانی دبیرکل حزب الله مطرح کرده است. سناریوی اول: سخنرانی او بیان کلیات باشد و تحولات سیاسی و نظامی میدانی در جبهه های جنوب و شمال را تشریح کند و تاکید کند که پیروزی نصیب مردم غزه خواهد شد. این سناریو سبب ویرانی و مرگ بیشتر در نوار غزه و از دست رفتن اعتبار حزب الله خواهد بود. سناریوی دوم: سخنرانی در سطح بالایی باشد و نصرالله در آن خطوط قرمزی را تعیین می کند که اگر اسرائیل از آنها عبور کند، حزب الله وارد جنگ خواهد شد یا تقابل در مناطق شمال را به میزان قابل توجهی گسترش خواهد داد. این محتمل ترین سناریو است. سناریوی سوم«سناریوی آرماگدون»: نصرالله در نخستین دقایق سخنرانی خود اعلام می کند که موشک ها حالا به سمت تل آویو در حرکت هستند و نیروهای رضوان وارد الجلیل شده اند. باآنکه این سناریو بعید است، اما دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل هزار سال است که این سناریو را در نظر گرفته است.»

نگارنده در رابطه با اهمیت سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان و چشم انتظاری تمام مقامات رژیم صهیونیستی به این که سیدحسن نصرالله چه خواهد گفت می افزاید «بین یک رهبری سیاسی بی اعتبار، ارتشی که آماده نبرد نیست و یک شکاف عمیق داخلی، امروز اسرائیل با بدترین کابوس خود از زمان تأسیس مواجه می باشد و خواه ناخواه منتظریم، منتظر آن چه یک مرد در روز جمعه خواهد گفت!» سید حسن نصرالله امروز چه خواهد گفت؟

از زمانیکه تاریخ دقیق سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مشخص شد ترس و دلهره در رفتارهای دشمن صهیونیستی و محافل سیاسی و رسانه ای وابسته به این محور آشکار شد. گروه بین الملل خبرگزاری مهر در گفتگو با ۸ دیپلمات و کارشناس داخلی و خارجی به بررسی مهم ترین محورهای احتمالی در سخنان سید حسن نصرالله پرداخته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: