اقدامات گسترده بغداد بعد از قرآن سوزی در سوئد

بهمن: سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از رایزنی های فواد حسین با همتایان خود در جهان عرب و اسلام برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری عراقی واع، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اظهار داشت: فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق درحال تماس با همتایان خود در کشورهای عربی و اسلامی با هدف بسیج تلاش ها برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی در نشست اضطراری آن در سطح وزرا است تا نتایج اهانت به قرآن کریم و مقابله با پدیده اسلام هراسی در سرتاسر جهان بررسی شود.
وی افزود که وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان خود در ترکیه، ایران و اردن درباره ی برگزاری نشست اضطراری در سطح وزیران سازمان همکاری اسلامی گفت و گو کرد و آنها نیز از موضع عراق در این فراخوان، برای دستیابی به رویه روشن در مقابله با اهانت به قرآن کریم حمایت کردند.
الصحاف افزود: فواد حسین همین طور تماسی از طرف همتای سعودی خود دریافت کرد و دو طرف بر اهمیت تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرا و جهت بررسی نتایج اهانت به قرآن کریم، مقابله با پدیده اسلام هراسی و اتخاذ تدابیر لازم دراین زمینه به توافق رسیدند.