وزیر خارجه عمان: ایران و آمریکا به توافق بر سر تبادل زندانی ها نزدیک شده اند

به گزارش بهمن، وزیر خارجه عمان تصریح کرد که روند توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در گفتگو با المانیتور تصریح کرد که ایران و آمریکا به دستیابی به توافقی در مورد تبادل زندانی ها، نزدیک شده اند و این روند در مراحل پایانی خود قرار دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: من احساس می کنم که آمریکا و ایران در مورد مبحث هسته ای، جدی هستند.
البوسعیدی در مورد توافق تبادل زندانی ها میان تهران و واشنگتن اظهار داشت: می توانم بگویم که آنها به دستیابی به این توافق نزدیک شده اند و چه بسا برخی مسائل فنی باقی مانده باشد.
وزیر خارجه عمان در مورد اموال بلوکه شده ایران در خارج از این کشور تصریح کرد: آنها به یک چارچوب و یا ساختار زمانی مشخص جهت بررسی چگونگی هماهنگی در این حوزه نیاز دارند. معتقدم که آنها درحال بررسی این مسائل هستند.
وی مشارکت کشورش در این روند را تأیید یا رد نکرد اما بیان کرد که عمان با حسن نیت خود، به هر دو طرف کمک می نماید.
شنبه گذشته هم سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از گفتگوی نتیجه بخش وزیر امور خارجه این کشور با همتایان آمریکایی و عمانی در رابطه با ایران اطلاع داد.
«احمد الصحاف» طی سخنانی اظهار داشت که «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نتایج پیشرفته ای را در ارتباط با مبادلات مالی بین عراق و ایران کسب کرده است.
وی در این خصوص اظهار داشت: وزیر امور خارجه عراق در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم که در ریاض برگزار شد، گفتگوی هدفمندی را با همتای آمریکایی خود انجام داد که منجر به ترتیبات اساسی در مورد بدهی های مالی بین عراق و ایران شد.
این مقام ارشد عراقی خاطرنشان کرد که فواد حسین بدین منظور با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود هم هماهنگی و گفتگوهای مستمری را در سطح عالی انجام داد.

منبع: