تیراندازی در ویرجینیا با ۲ کشته و شماری زخمی

بهمن: پلیس محلی ایالت ویرجینیا در آمریکا اعلام نمود در پی تیراندازی به مراسم جشن فارغ التحصیلی در محوطه دانشگاهی در شهر ریچموند دو نفر کشته و ده فرد دیگر زخمی شدند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، در جریان تیراندازی مرگباری در محوطه دانشگاهی در شهر «ریچموند» ایالت ویرجینیا دست کم دو نفر کشته و ده تن مجروح شدند.
پلیس محلی گزارش داد که دو نفر در رابطه با این تیراندازی بازداشت شده اند. بدنبال این تیراندازی برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی نیمه کاره ماند و کنسل شد.
در خبری مرتبط، کانال «NBC» آمریکا اعلام نمود که پلیس کماکان بدنبال ضارب مسلح است و هنوز انگیزه این تیراندازی معلوم نیست.
با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را می سازند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.
درباره دلیلهای این مساله تا حالا تحلیل های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم ترین و اصلی ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می شود.
بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سرتاسر دنیا هستند.

منبع: