مدودف: دست به حمله پیشدستانه هسته ای خواهیم زد

به گزارش بهمن، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه ضمن اشاره به طولانی شدن جنگ در اکراین از احتمال حمله پیشدستانه روس ها هم اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری مدودف از مقامات امنیتی روسیه به موضع گیری در رابطه با جنگ در اکراین پرداخت.
بر اساس این گزارش، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت بر این باور است که جنگ در اکراین به این زودی تمام نخواهد شد.
وی اظهار داشت: درگیری در اکراین، تا وقتی که «رژیم نازی» در کیف از بین نرود، امکان دارد، جنگ چندین دهه زمان ببرد.
این مقام روس در جریان در سفرش به ویتنام به خبرنگاران اعلام نمود: این درگیری بسیاری طولانی است و چه بسا برای دهه ها ادامه یابد. این حقیقت و شرایط زندگی جدید است.
مدودف تصریح کرد که تا زمانی رژیم کنونی در اکراین بر سرکار است، این روند ادامه دار خواهد بود.
وی تصریح کرد: رژیم نازی در کی یف باید از بین برود. تا وقتی که رژیم کی یف و زلنسکی بر کار هستند امکان مذاکره با اکراین غیر ممکن است.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه اظهار داشت که مسکو در صورتیکه غرب مبادرت به تجهیز اکراین به سلاح هسته ای کند، مجبور به اقدام پیشدستانه خواهد شد. قواعدی در جنگ است که غیرقابل برگشت است.
این مقام ارشد روسیه پیش از این هم اخطار داده بود که هر چه اکراین سلاح های مخرب بیشتری از غرب دریافت کند، خطر «آخرالزمان هسته ای» بیشتر می شود.
وی اعلام نموده بود: آمریکا و اروپایی ها بعنوان سردمداران جنگ در اکراین درحال پمپاژ حجم فراوانی از تسلیحات کشنده به رژیم کی یف هستند و درحال متشنج کردن مرزهای روسیه با اعزام تروریست ها هستند.
این مقام روس ضمن اشاره به این که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، هیچ طرفی پیروز میدان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان روسیه الان درحال تحرکاتی برای سوق دادن جهان به یک فاجعه جهانی یعنی جرقه وقوع جنگ جهانی سوم هستند.

منبع: