رئیس مركز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی: شاهد افول آمریکا و تبدیل آن به کشوری دست دوم هستیم

به گزارش بهمن، مرکزی رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: در وضعیت فعلی شاهد افول آمریکا و تبدیل آن به کشوری دست دوم هستیم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در یادواره ۲۵ شهید منطقه جمهوری اسلامی شهرستان محلات که شامگاه سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان محلات برگزار گردید، اظهار داشت: این که انسان آسایش، راحتی و آرامش دیگران را به آرامش و راحتی خود ترجیح می دهد و برای دفاع از اعتقادات و باورهای خود، سینه خودرا آماج گلوله های دشمن می کند تا دین و اسلام و قرآن بماند، ناشی از روح بزرگ اوست.

وی با اشاره به این که شهدا در مکتب امام حسین(ع) درس آموخته اند، افزود: همین مسئله سبب شده است که شهدا در مقابل ظلم بایستند و سربلندی، عزت و اقتدار امروز ما به برکت خون های پاک و مجاهدت این جوانان است. شهید مانند شمع می سوزد تا راه را روشن کند، به زمین می افتد تا ما بتوانیم بایستیم و راه را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: خون شهید در رگ های جامعه دمیده می شود و با خود نشاط، طراوت و سرسبزی به وجود می آورد. خون حاج قاسم در رگ های تک تک سربازان و بسیجیان دمید و آنها را نه فقط برای دفاع از اسلام در جغرافیای داخلی جمهوری اسلامی ایران، بلکه در خارج از جغرافیای جمهوری اسلامی ایران آماده کرد.

وی اشاره کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی و ژئوپلیتیک بود. اگر کمی به عقب برگردیم و وقایع نیم قرن اخیر را مرور نماییم، اتفاقات مهمی را مشاهده می نماییم که در روندهای بین المللی اثرگذار بوده و محاسبات بین المللی را گرفتار تغییرات کرده است.

امیر پوردستان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از این وقایع به پیچ تاریخی، اظهار داشت: در این ۵۰ سال بعد از انقلاب چندین پیچ تاریخی داشتیم. نخستین پیچ تاریخی، پیروزی انقلاب اسلامی بود. پیامد آن، تغییر معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی در منطقه و جهان بود.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان های بین المللی دستاوردی برای کشورهای غیرغربی ندارند و هدف آنها، گسترش و پشتیبانی از کشورهای غربی بوده است.

وی با اشاره به نفوذ آمریکا در تصمیم گیری های کشور قبل از انقلاب افزود: درد اصلی آمریکایی ها از دست دادن نفت ایران نبود بلکه درد اصلی آنها این بود که انقلاب اسلامی با خود ادبیات جدیدی مانند استقلال، آزادی، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را آورده بود که حرف تازه ای به همراه داشت. بنا بر این از همان اوایل پس از انقلاب اسلامی یعنی از بیست و سوم بهمن ۱۳۵۷، با تحریم کشور بدنبال براندازی بود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سیاست منزوی سازی که آمریکا در قبال شوروی بکار گرفت اضافه کرد: این اقدام را در قبال جمهوری اسلامی نیز انجام دادند و موج ترور را در کشور به راه انداختند و زمانی که به نتیجه نرسیدند، صدام را تشویق کرد تا به کشور ما حمله کند.

وی اشاره کرد: شرایط ابتدای جنگ به سبب تحریم اقتصادی مناسب نبود و کشوری وابسته بودیم. کالاهای اساسی در کشور کم بوده و فضای سیاسی کشور سنگین بود. سپاه و ارتش ما درگیر مبارزه با نیروهای ضدانقلاب در کردستان بودند و با گروههای ترور و بمب گذار در داخل کشور مقابله می کردند اما رشادت رزمندگان ما مانع از پیشروی نیروهای صدام شد. در آن شرایط، ملت نجیب ما در مقابل دنیای استکباری ایستاده بود.

وی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم هر جنگی که در دنیا صورت گرفت، یک طرف آن شوروی و طرف دیگر آن آمریکا بود. اما در جنگ تحمیلی، آمریکا و شوروی در کنار همدیگر پشت صدام قرار گرفتند. کشورهای عربی را نیز ملزم به هزینه کردن برای صدام کردند. کشور ما با این همه محدودیت در مقابل دنیای استکباری ایستاده بود و با همت رزمندگان و پشتیبانی قاطع مردم توانست در این جنگ پیروز شود. این پیروزی کار کوچکی نبود.

پوردستان اظهار داشت: دومین پیچ تاریخی، فروپاشی شوروی بعد از جنگ ایران و عراق بود که نتایج زیادی همچون پایان دوران جنگ سرد را برای جهان به همراه داشت و پیامد بعدی آن، معرفی آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت بود.

وی افزود: آمریکا برای اثبات ابرقدرتی خود، پروژه جنگ ستارگان را تعریف کرد. آنقدر مقاله و فیلم با این مساله تهیه کردند که دنیا نیز این توانمندی آمریکا را باور کرد در صورتیکه این مسئله یک دروغ واضح بود. آمریکایی ها دروغگوترین کشور جهان هستند.

وی اضافه کرد: یکی از موسسات مطالعاتی آمریکا نظریه ای در خصوص ایجاد یک قطب قدرت جدید به نام جهان اسلام ناشی از وحدت شیعه و سنی ارایه داده که انقلاب اسلامی زمینه ساز آنست. آمریکایی ها برای جلوگیری از تشکیل این قطب به این نتیجه رسیدند که باید خودشان وارد منطقه شوند.

وی اشاره کرد: برای اینکار سازمان های اطلاعاتی آمریکا بدنبال بهانه ای بودند که این بهانه را با حادثه ۱۱ سپتامبر فراهم کردند. حضور آمریکا در منطقه در سال ۲۰۰۱ با هدف حمله به جمهوری اسلامی بود. به همین دلیل ۳۰ کشور را برای حمله به ایران با خود همراه کردند.

وی با اشاره به هوشمندی رهبری ایران و وفاداری مردم به سرزمین اظهار داشت: بنا بر این دشمن جنگ را به سمت افغانستان منحرف کرد.

پوردستان با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا در کنار مرزهای ایران اظهار داشت: هدایت های مقام معظم رهبری و تدابیر وی بود که نگذاشت مشکلی برای کشور به وجود بیاید. رهبری کاری کردند که آمریکایی ها با صرف چند تریلیون دلار، دست از پا درازتر منطقه را ترک کرده و با تشکیل داعش در سوریه و عراق، راهبرد جدید جنگ یعنی جنگ نیابتی را تعریف کردند.

وی افزود: اگر حاج قاسم پرچم را به دست نگرفته بود و اگر این جوان های رشید مدافع حرم نبودند، مشخص نبود که حالا باید در کجا با داعش می جنگیدیم.

پوردستان با اشاره به مصداق هایی برای رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر مسئولین به رهنمودهای ایشان دل بسپارند، با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم بود.

امیر پوردستان اظهار داشت: کشور ما در وضعیت خاصی است و مقام معظم رهبری نیز این شرایط را به پیچ تاریخی تعبیر کرده اند. در این پیچ تاریخی شاهد افول آمریکا و تبدیل آن به کشوری دست دوم هستیم.

وی افزود: دلار آمریکا درحال خروج از مبادلات تجاری است و این کشور از نظر نظامی و سیاسی تضعیف شده است.

وی اشاره کرد: هم اکنون بارقه های تمدن نوین اسلامی درحال مشاهده است؛ تمدن اسلامی که درحال زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) است.

وی با سفارش جوانان به مطالعه، افزایش دانش و مباحثه با اندیشمندان اضافه کرد: پشتوانه شما برای خدمت نظام اسلامی باید قوی باشد. بنا بر این با کتاب خواندن، دانسته های خودرا افزایش دهید.

منبع: