لیبرمن: نمی توانیم حزب الله دیگری را در جنوب اسرائیل تحمل کنیم

به گزارش بهمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با اعلان اینکه نمی توان در بین دوره های تکرارشونده جنگ زندگی کرد، اظهار داشت: ما نمی توانیم شاهد قدرت گرفتن حزب الله دیگری در جنوب اسرائیل باشیم.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رییس حزب «اسرائیل خانه ما» به تَن دادن این رژیم به برقراری ترک مخاصمه در نوار غزه واکنش نشان داد.
«آویگدور لیبرمن» با اشاره به برقراری ترک مخاصمه در غزه بین تل آویو و گروههای مقاومت فلسطین اظهار داشت: نمی توان در بین دوره های تکرار شونده جنگ زندگی کرد.
لبیرمن همین طور با اشاره به قدرت نمایی گروههای مقاومت فلسطین در عملیات «انتقام آزادگان» و انتقاد از سیاست نتانیاهو در این خصوص اشاره کرد: ما نمی توانیم حزب الله دیگری را در جنوب اسرائیل تحمل نماییم. ما شاهد قدرت گرفتن حزب الله دیگری جلوی چشمان خود خواهیم بود و این در حالیست که همه دولت ها و نخست وزیران می خواهند بی سر و صدا دوره خودرا به انتها برسانند.
وی اضافه کرد: حماس با جهاد اسلامی در نبرد اخیر در غزه در یک اتاق عملیات نشسته بود. این حماس است که قواعد بازی را تعیین می کند و در عوض هیچکس نمی تواند این گروه را به پرداخت هزینه در مقابل اقداماتش مجبور کند. حماس بدون هیچ مانعی روند رشد نگران کننده ای را طی می کند. حماس به ارتشی متشکل از تیپ ها و گردان ها تبدیل گشته است و همه این قدرت نمایی را نادیده می گیرند، همانطور که در مورد حزب الله نیز چنین است.
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیش بینی نمود که تا ۳ سال آینده جنبش حماس به حزب الله دیگری در جنوب سرزمین های اشغالی تبدیل می شود و اشاره کرد: حماس با دقت روی موشک هایی کار می کند که به «الخضیره» می رسند و این گروه سلاح های کشنده دارد. هر یک از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل باتوجه به این روند باید بپرسد اندازه سلاح های حماس چقدر است و چه سلاح هایی در اختیار دارد؛ ترتیب نیروی انسانی و میزان تولید آن چقدر است و پیش بینی برای سه سال آینده چه خواهد بود؟
گفتنی است رژیم صهیونیستی، از بامدادان سه شنبه گذشته، حملات خود به نوار غزه را شروع کرد و طی این حملات بیش از ۳۳ فلسطینی همچون ۶ کودک و ۴ زن به شهادت رسیدند و بیش از ۱۹۰ فلسطینی هم زخمی شدند. این در حالیست که شنبه شب منابع منطقه ای اعلام نمودند که توافق ترک مخاصمه میان طرف های فلسطینی و صهیونیستی شروع شده است.

منبع: