در حاشیه جلسه دولت مرتضوی: حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده تعیین می شود

بهمن: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آتی آگاهی داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار نمود: تمام صندوق های بازنشستگی که زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نسبت به پرداخت مطالبات مشمولان اقدام نمودند. هم حقوق بهمن و هم عیدی های سال جدید و هم معوقات سنواتی پرداخت شده است. در فرصت مناسب حقوق اسفندماه را هم پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: فرآیند استانی برای کالابرگ را طی کردیم و تابحال بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده اند. مردم می توانند تقریبا یک ماه زودتر از زمان واریز نقدی یارانه نسبت به خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیک اقدام نمایند.

وزیر تعاون خاطرنشان کرد: تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورایعالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد که مشترکات بسیاری را به همراه داشت. در چند مورد هم کار به کارگروه های تخصصی واگذار شد. امیدوارم تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مشخص شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر اینست که تبعیضی قائل نشویم و تفاوتی بین کارمندان دولت و کارگران در شرایط مساوی ایجاد نشود. یعنی حداقلی که برای کارمندان دولت پیشبینی شده اگر بیشتر از آن برای کارگران پیشبینی نکنیم باید به همان حداقل ملتزم باشیم.

منبع: