رونمایی امارات و رژیم صهیونیستی از شناور نظامی ساخت مشترک

به گزارش بهمن، امارات و رژیم صهیونیستی از اولین شناور نظامی بدون سرنشین ساخت مشترک در نمایشگاه ابوظبی رونمایی کردند.
به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از اولین شناور نظامی بدون سرنشین ساخت مشترک در قالب همکاری شرکت صنایع هوایی این رژیم و گروه «ایدج» امارات رونمایی کردند. بر طبق این گزارش، رسانه های صهیونیست اعلام نمودند که این شناور که در جریان نمایشگاه صنایع دریایی «ناودکس» در ابوظبی رونمایی گردید مجهز به حسگرها و سامانه های تصویربرداری پیشرفته است و برای نظارت و مراقبت، شناسایی و مین یابی به کار می آید. از طرفی، «اورین گوتر» نماینده شرکت صهیونیستی مذکور به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ما برای نخستین بار طرح مشترکی را عرضه کردیم که نمایانگر توانمندی و نقاط قوت دو شرکت در تأمین امنیت سواحل و مواجهه با تهدیدات مین است. وی در عین حال مدعی شد: این شناورها ضد تهدیدات در منطقه عمل خواهند کرد اما هدف استفاده از آنها در خارج منطقه هم مطرح است. به قول این صهیونیست، این شرکت اسرائیلی به دنبال تقویت همکاری با امارات در زمینه پدافند هوایی و کمک به این کشور حاشیه خلیج فارس برای بهبود توانمندی های دریایی خود است. شرکتهای اماراتی و صهیونیست همینطور با یکدیگر برای توسعه سامانه ضد پهپاد همکاری می کنند.
این در حالی است که سرپرست دفتر سرمایه گذاری ابوظبی، پیش از این روابط گرم امارات و رژیم صهیونیستی اطلاع داده بود.
«عبدالله الشامسی» سرپرست دفتر سرمایه گذاری ابوظبی در این خصوص اعلام نمود: ابوظبی به مسیر تل آویو به آسیا تبدیل گشته است.
وی اضافه کرد: ما توافقهای تجارت آزاد با اندونزی، هند، ترکیه و خیلی از کشورهای دیگرداریم و اهمیت امارات برای شرکتهای اسرائیلی جهت صادرات به این بازارها در این نکته نهفته است.
این مقام اماراتی در ادامه تصریح کرد: درصدد جذب شرکتهای نوآور اسرائیلی در زمینه های متعدد و توسعه تجارت بین المللی هستیم.