روسیه: همه تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین را نابود می کنیم

بهمن: دیپلمات ارشد روسی می گوید که تجهیزات نظامی غرب که به اوکراین فرستاده شده است؛ همگی زمین گیر خواهند شد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به کانال یک تلویزیون روسیه اظهار داشت: «تمامی تجهیزات نظامی غرب که هم اکنون به اوکراین تحویل داده می شود، مورد هدف ارتش روسیه قرار خواهند گرفت و همگی نابود و زمینگیر خواهند شد.»
مقام ارشد روسی اظهار داشت: «هر سلاحی که حالا درحال ارسال به اوکراین است، زمینگیر می شود. تمام آن تانک های لئوپارد توسط آتش ما در اوکراین غرق خواهند شد.»
معاون وزیر امورخارجه روسیه همین طور از سیاست غرب درباب ارسال تسلیحات به کیف انتقاد نمود و آنرا تصمیمی پوچ خواند.
وی با اعلان اینکه مسکو به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ اتمی پایبند است، اظهار داشت که موضوع استفاده از سلاح های هسته ای به جنبه تأسف بار دیگری از تحولات فعلی تبدیل گشته که بدلیل تحرکات و تهدیدات غرب این وضعیت پیش آمده است.
این در حالی است که «الکسی رزنیکوف» (Alexey Reznikov) وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه ادعا کرده بود که کشورش ظرف چند ماه بعد از رسیدن تجهیزات متحدان با نیروی آموزش دیده آماده حمله خواهد بود.
وزیر دفاع اوکراین در این خصوص افزود: از نظر فناوری، تمام احتمالات تحویل آنها به اوکراین با دوره آموزشی مرتبط می باشد. زمان می برد، ما در مورد چندین ماه صحبت می نماییم که بطور کامل آماده می شویم و سپس با تصمیم ستاد کل و سایر رویدادهای خاص (اقدام کنیم).
وزیر دفاع اوکراین همین طور در پیامی توییتری از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آگاهی داده بود. درپیام توییتری وزیر دفاع اوکراین در این خصوص آمده بود: با دبیرکل ناتو دیدار کردم. از او به خاطر حمایت مداومش از اوکراین تشکر کردم. ناتو روسیه را مهم ترین و مستقیم ترین تهدید اعلام نمود. در صورتیکه سربازان ما از صلح در اروپا دفاع می کنند، اوکراین عملاً به ناتو پیوسته است. من تمام تلاشم را می کنم تا این اتفاق بیفتد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش تر در سخنانی رویکرد مداخله جویانه ناتو در جنگ اوکراین را هدف قرار داده و گفته بود که ناتو با روسیه خصومت دارد و هر روز بیش از پیش این خصومت را نشان میدهد.
دبیر کل ناتو مدعی شد: اوکراین درحال دفاع از خود است. اوکراین حق دفاع از خودرا دارد. و البته، ما این حق را داریم که به اوکراین کمک کنید تا این حق خودرا حفظ کند. بدین سبب ناتو و متحدان آن طرف درگیری با روسیه نیستند، اما ما از اوکراین در دفاع از خود پشتیبانی می نماییم.
استولتنبرگ در توجیه ارسال مداوم سلاح به اوکراین تصریح کرد که نوع تسلیحات ارسال شده به اوکراین با پیشرفت جنگ تکامل یافته است.

منبع: