باربری یخچالی و حمل مواد غذایی منجمد

با رشد و گسترش زندگی شهرنشینی، زمان لازم برای پخت و پز غذا در آشپزخانه به شکل چشمگیری کاهش یافت و در عوض، غذاهای منجمد و نیمه آماده راه خود را به سمت خانه‌ها پیدا کردند و امروزه باربری یخچالی و حمل مواد غذایی منجمد به سراسر کشور انجام می‌گیرد.

حمل مواد غذایی منجمد

حمل مواد غذایی منجمد ، یکی از موارد مهمی است که به طور مستقیم با سلامت محصولات غذایی در ارتباط است. این محصولات منجمد یا نیمه آماده، مستعد قرارگیری در معرض باکتری‌ها هستند و باید در یک دما و رطوبت مناسب نگهداری شوند تا هم از معرض عوامل بیماری زا دور بمانند و هم کیفیت آنها، همانند روز اول باشد. برای حمل این محصولات، گزینه‌های بسیار مختلفی در دسترس قرار دارد اما اهمیت دارد تا با انتخاب بهترین راه حل، بتوان محصولات را به شکلی کاملا تازه و سالم در اختیار مصرف کنندگان قرار داد. یکی از گزینه‌هایی که در اختیار دارید، درخواست از شرکت‌هایی است که حمل مواد غذایی منجمد را به شکلی کاملا مطمئن و در شرایطی کاملا بهداشتی انجام می‌دهند.

ماده غذایی منجمد چیست و چگونه تولید می‌شود؟

با رشد و گسترش زندگی شهرنشینی، زمان لازم برای پخت و پز غذا در آشپزخانه به شکل چشمگیری کاهش یافت و در عوض، غذاهای منجمد و نیمه آماده راه خود را به سمت خانه‌ها پیدا کردند و امروزه باربری یخچالی و حمل مواد غذایی منجمد به سراسر کشور انجام می‌گیرد. تقریبا بسیاری از مواد غذایی از جمله انواع سبزیجاتی مانند نخود فرنگی، ذرت، پیتزا، گوشت و مرغ، ماهی و… را می‌توان به شکل منجمد در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشاهده کرد. برای آماده کردن این محصولات، شما به زمان بسیار کمی نیاز دارید اما در نهایت، به یک غذای خوش طعم و سالم دست پیدا خواهید کرد. محصولات منجمد در کارخانه‌های مواد غذایی بر اساس استانداردهای مشخصی آماده شده و در بسته‌هایی با اوزان مختلف، بسته بندی و به بازار عرضه می‌شوند.

خبر خوب این است که در تولید این مواد، نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده نیست و تنها از محصولاتی نظیر نشاسته، زانتان یا کاراگینان به منظور تثبیت یا تلغیظ این مواد استفاده می‌شود. افزودن این مواد سبب می‌شود تا پس از مرحله یخ زدایی، ماده غذایی همچنان بافت و ساختار اولیه خود را حفظ کرده و لعاب و کیفیت بهتری داشته باشد. اگر شما نیز شاغل هستید و وقت کمی برای آماده کردن وعده‌های غذایی در اختیار دارید به راحتی می‌توانید از مواد غذایی منجمد استفاده کنید.

چرا حمل مواد غذایی منجمد ضرورت دارد؟

همانطور که می‌دانید سلامت مواد غذایی رابطه مستقیمی با سلامت مصرف کنندگان و افراد جامعه دارد بنابراین چنانچه مواد غذایی، به ویژه محصولات منجمد و نیمه آماده، به بهترین شکل حمل شوند و در اختیار مشتریان قرار گیرند شاهد یک جامعه سالم خواهیم بود. به همین دلیل است که امروزه مسئله حمل مواد غذایی منجمد از حساسیت بیشتری برخوردار است. محصولاتی که به شکل منجمد یا نیمه یخ زده، به سراسر کشور حمل می‌گردند باید در محیطی کاملا بهداشتی قرار گیرند و در دمای یکنواخت و همچنین رطوبت مناسب قرار گیرند. همچنین مسئله زمان نیز از اهمیت زیادی در هنگام حمل این مواد برخوردار است. اگر قصد دارید مسافت طولانی را برای حمل این مواد طی کنید طبیعتا باید از خودروها و ماشین‌های یخچالدار مناسب با نوع و ظرفیت مواد استفاده کنید. به این ترتیب، شاهد آن خواهید بود که مواد غذایی و محصولات منجمد، با بالاترین کیفیت و به شکل کاملا سالم به دست مشتریان خواهند رسید.

عدم توجه به این امر می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری از جمله تهدید سلامت افراد، زیان به شرکت‌های تولید کننده و… را رقم بزند. از این رو در صورتی که خود شما به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی منجمد در حال فعالیت هستید باید حساسیت کافی در هنگام حمل این محصولات با سایر شهرها و شهرستان‌های کشور را داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از شرکت‌هایی که در زمینه حمل مواد غذایی منجمد فعالیت دارند، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. این شرکت‌ها با پرسیدن چند سوال از شما می‌توانند بهترین خودرو را برای حمل بار در اختیار شما قرار دهند.

در هنگام حمل و نقل محصولات منجمد، چه نکاتی حائز اهمیت هستند؟

گرمای بسیار شدید، رطوبت بالای هوا، شل بودن بار، فساد مواد غذایی در اثر خراب شدن سرد کن خودرو و… از جمله چالش‌هایی هستند که در هنگام حمل و نقل مواد غذایی منجمد قطعا با آنها روبه‌رو خواهید شد. مواد غذایی منجمد از جمله گوشت و مرغ، ماهی، سبزیجات و… ممکن است با کاهش دما در معرض آلودگی و عوامل بیماری زا قرار گیرند از این رو باید در هنگام حمل آنها، نکات بسیار مهم و اساسی را در نظر گرفت. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که خودروی باربری، کاملا متناسب با نوع و ظرفیت محصولات منجمد انتخاب شده باشد. به این ترتیب، تمامی محصولات به شکلی کاملا منظم درون ماشین باربری قرار خواهند گرفت. همچنین قسمت‌های مربوط به کنترل دما و رطوبت یخچال ماشین را بررسی کنید و مطمئن شوید که این قسمت به درستی کار می‌کند. یخچال ماشین را بررسی کنید. این قسمت، باید کاملا تمیز باشد و هیچگونه آلودگی در آن دیده نشود. توجه داشته باشید وجود آلودگی در این قسمت می‌تواند روی سلامت مواد غذایی تاثیر بگذارد. همچنین دقت کنید که محصولات، نباید در تماس مستقیم با کف ماشین باشند چرا که دچار آلودگی می‌شوند.

هیچ شخصی به جز مسئول مربوطه حق ورود به قسمت یخچال و محفظه نگهداری از مواد غذایی را نخواهد داشت بنابراین باید از ورود افراد متفرقه به این بخش جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید از خودروهایی که به منظور حمل مواد غذایی منجمد استفاده می‌شود نباید برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت برای آنکه دما به برودت لازم برسد فرایند پیش سرد می‌بایست در حدود یک ساعت پیش از انجام عملیات بارگیری آغاز شود. در نظر داشت و رعایت این نکات به ظاهر ساده می‌تواند کیفیت مواد غذایی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

 

اگر تولید کننده هستید و قصد دارید مواد غذایی منجمد کارخانه خود را با کیفیت بالا به شهرها و شهرستان‌‌های سراسر کشور حمل کنید، باید از شرکت‌های باربری مطرح در این زمینه کمک بگیرید. کیا بار ، به عنوان یکی از شرکت‌های باربری، انواع خودروهای مناسب به منظور حمل مواد غذایی منجمد را در اختیار دارد و می‌تواند محصولات شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به شهرستان‌ها ارسال کند. کافیست تا به منظور دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

منبع: https://kiabar.com/