اظهارنظر هماهنگ مقامات آمریکایی و آلمانی درباره ی زلزله ترکیه

بهمن: وزیرخارجه آمریکا و معاون صدراعظم آلمان حمایت خودرا از ترکیه بعد از زلزله بزرگ اخیر اعلام نمودند.

به گزارش بهمن به نقل از گاردین، وزیرخارجه آمریکا و معاون صدراعظم آلمان حمایت خودرا از ترکیه بعد از زلزله بزرگ اخیر اعلام نمودند.
آنتونی بلینکن در این ارتباط مدعی شده است که ایالات متحده و آلمان خیلی مشکل تلاش می کنند تا از ترکیه و سوری ها در زمانی که به کمک نیاز دارند، حمایت کنند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان، روز سه شنبه قبل از یک دیدار مشترک حمایت خودرا از ترکیه و سوریه اعلام نمودند.
بلینکن قبل از دیدار با هابک در وزارت امور خارجه مدعی شد: «هر دوی ما به شدت تحت تأثیر تصاویری هستیم که از ترکیه و سوریه می بینیم و از زلزله هولناکی که این کشورها در چند روز گذشته تجربه کردند، بسیار نگرانیم.»
بلینکن اظهار داشت: «ما تصاویر ساختمان های فروریخته را می بینیم. ما مردم را می بینیم – خوشبختانه، برخی هنوز زنده از آوارها بیرون کشیده می شوند، ولی کودکان رنجی باورنکردنی دارند.»
دیپلمات ارشد آمریکایی با ادعای این که بیش از ۱۵۰ پرسنل جستجو و نجات در ترکیه مستقر شده اند، اظهار داشت که ایالات متحده و آلمان به سختی کار می کنند تا از ترکیه زلزله زدگان حمایت کنند. او اظهار داشت که ایالات متحده بوسیله شرکای بشردوستانه خود به مردم سوریه کمک می نماید.
در این جلسه همچنین، هابک که وزیر امور اقتصادی و اقدامات اقلیمی آلمان محسوب می شود، اظهار داشت که هزاران نفر در زلزله ترکیه جان خودرا از دست داده اند. وی ادامه داد: این فاجعه و وضعیت واقعی است که حالا باید در آن کمک نماییم و این کار را انجام خواهیم داد.
فوات اوکتای معاون رییس جمهور ترکیه بامدادان چهارشنبه اعلام نمود که تعداد قربانیان زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه در جنوب ترکیه به ۵۸۹۴ نفر رسیده است.
اوکتای در یک نشست خبری تعداد مجروحان زمین لرزه های مهیب که مرکز آن در استان قهرمان مرعش بود را ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر اعلام نمود. این زمین لرزه ها سوریه همسایه جنوبی ترکیه را نیز تحت تأثیر قرار داده است و در آنجا نیز بیش از ۲ هزار نفر جان خودرا تا کنون از دست داده اند.

منبع: